رتبه بندی دانشگاههای ایران

پایگاه رتبه بندی دانشگاههای ایران آغاز به کار نمود

مرجع دانشگاههای ایران که به معرفی و رتبه بندی دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور می پردازد در آدرسhttp://www.UniRef.ir آغاز به کار نمود. این پایگاه علاوه بر نمایش نمودارهای رتبه بندی سالانه و حجم تولیدات علمی هر مرکز به صورت مجزا، به ارائه تحلیلهای پیشرفته تری از محتوای علمی تولید شده در دانشگاهها می پردازد.

با نمایه سازی بیش از نیم میلیون مقاله تولید شده در کشور در قالب کنفرانسهای تخصصی و ژورنال های علمی در مجموعه سیویلیکا، این امکان فراهم گردید که رصد برخطی از وضعیت علمی و جایگاه مراکز دانشگاهی و پژوهشی داشته باشیم. لذا پردازشها و تحلیلهای دقیقی بر روی آمار داده های مقالات ایران صورت پذیرفت. این پردازشها به نتایج ارزشمندی انجامید که خلاصه ای از نتایج این تحلیلها در قالب نمودارها و گرافهای دیداری در یونیرف (مرجع دانشگاههای ایران) به اشتراک گذاشته می شود تا سیاستگذاران و مسئولان تدوین کننده استراتژی ها و رویکردهای مراکز پژوهشی بتوانند دید درستی از روند حرکت موسسه خود داشته باشند.

ما در مجموعه سیویلیکا آمادگی کامل داریم تا با نمایه سازی تمام کنفرانسها و ژورنالهای مراکز، جایگاه واقعی تولید علم در آن مرکز را به تصویر بکشیم. مسئولان محترم پژوهشی و مدیران گرامی مراکز آموزش عالی کشور  می توانند به منظور اعمال اصلاحات و تکمیل داده ها با دفتر پایگاه سیویلیکا بخش مدیریت دانشگاهها تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید