توليد تصادفي ساختاري نانومقياس شبيه دست انسان!

http://38.74.1.150/Thumbnails/pics/1390/10/Science/wh120-483.jpgدانشمندان حوزه فناوري نانو بر حسب اتفاق موفق شدند ابزار نانومقياس کوچکي شبيه به دست انسان را بسازند که حالتي شبيه اشاره کردن دارد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، اين اتفاق زماني افتاد که «سرگئي گوردو» از دپارتمان فيزيک در حال تلاش براي ساخت چاقويي نانومقياس بود که از آن در زيست شناسي استفاده کند. اما مسير را اشتباه طي کرد.

«سرگئي گوردو» مي‌گويد: من از ديدن نانوچاقويي که ساخته بودم، شگفت زده شدم؛ زيرا شکلي شبيه به انگشتان دست در حال اشاره داشت. فناوري نانو با سرعت در حال رشد است، بنابراين ممکن است اين نانودست توجه برخي را به خود جلب کند و حتي سرمايه‌گذار نيز براي آن پيدا شود.

او مي‌افزايد: فناوري نانو براي توسعه برخي جنبه‌هاي علم ضروري است. براي مثال من به ‌همراه «ريچارد گاي» از دپارتمان داروسازي در حال تحقيق بر روي سلول‌هاي پوست انسان هستيم، ما در حال مشاهده تغييرات بسيار کم در الاستيسيته پوست در حين فرايند پيري، تابش نور خورشيد و بيماري هستيم.

اين تحقيقات اين امکان را براي ما فراهم مي‌کند تا در صورتي که يک يا دو سلول دچار مشکل حاد شدند، آن را تشخيص دهيم نه اين كه بعد از فراگير شدن اين آسيب به نواحي مختلف، تازه بخواهيم اقدامات خود را آغاز کنيم.

اين گروه تحقيقاتي از شرکت سرمايه گذار خطرپذير «باث» (اين شرکت سازماني است که روي تجاري‌سازي نتايج تحقيقات دانشگاهي کار مي‌کند) و شرکت خصوصي «سطوح سخت الماس»، خواسته است به‌ دنبال استفاده از پوشش‌هاي سخت براي نانوابزارها بوده و اين امکان را فراهم کنند تا از اين ابزارها براي فرايندهاي زيستي ظريف و مناسب استفاده شود.

اين گروه تحقيقاتي معتقد است دانشجويان، محققان و سرمايه‌گذاران بيشتري لازم است تا بتوان فناوري نانو را در آينده توسعه داد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید