به همت مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران :

کارگاه معرفی تکنولوژی‌های ویرایش ژنوم یوکاریوتی برگزار می‌شود

کارگاه معرفی تکنولوژی‌های ویرایش ژنوم یوکاریوتی با تاکید بر تکنولوژی مدرن CRISPR/Cas9، ۲۸ مرداد ماه به همت مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، تکنولوژی‌های ویرایش ژنوم به ویژه تکنولوژی  CRISPR/Cas9 کاربردهای بسیار متنوعی در علوم پزشکی، کشاورزی و صنعت دارد. امروزه در دنیا بر روی این تکنولوژی‌ها سرمایه‌گذاری بسیار زیادی انجام می شود. هم اکنون در تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها در دنیا از این تکنولوژی به صورت آزمایشگاهی در درمان بیماری‌های ویروسی و سرطان و حتی اصلاح گیاهان استفاده می‌شود.

حضور در این کارگاه می‌تواند ایده‌های بسیار مفیدی در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی و علوم پایه به محققان ارایه کند که در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان قابل اجرا خواهد بود. لذا متقاضیان با گرایش‌های مختلف بیولوژی و بیوتکنولوژی و حوزه های مرتبط می‌توانند در این کارگاه حضور یابند.

گفتنی است، در پایان این دوره انتظار می رود شرکت کنندگان با مباحثی همچون فهم دقیق تکنولوژی‌های ویرایش ژنوم، توانایی طراحی سازه به منظور خاموشی ژن و وارد کردن ژن، توانایی آنالیز سلول‌های مهندسی شده، توانایی تصحیح ژن‌های معیوب، چالش‌های موجود در بحث‌های اخلاق زیستی و مالکیت فکری تکنولوژی CRISPR/Cas9 و… آشنا شوند.

علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز به آدرسwww.ibrc.ir مراجعه کرده و یا با شماره‌های ۸۸۵۲۵۳۸۵ و ۸۸۵۴۵۰۵۹ تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید