دکتر وحید احمدی:

اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: طی سال جاری اعتبار قابل ملاحظه‌ای در حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها در برنامه بودجه مدنظر گرفته شده است و این اعتبار از ۰٫۵ درصد به یک درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر وحید احمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سهم اعتبارات پژوهشی از تولید ناخالص در قانون برنامه پنجم توسعه سه درصد بود که متأسفانه ۰٫۴۷ درصد آن محقق شد.

وی افزود: طی سال جاری اعتبار قابل ملاحظه‌ای در حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها در برنامه بودجه مدنظر گرفته شده است و این اعتبار از ۰٫۵ درصد به یک درصد خواهد رسید.

احمدی گفت: یکی از اهداف اصلی وزارت علوم و تحقیقات، ایجاد بیشتر پارک‌های علم و فناوری است.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری کشور با اشاره به تقویت نظام علمی، تصریح کرد: دانشگاه کارآفرین باید از قوه علمی بالایی برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه از ۲۵۰ میلیون دلار اعتبار تزریق شده به دانشگاه‌ها در تجهیزات آزمایشگاهی استفاده نشد که اکنون با پیگیری‌های لازم  این موضوع رفع خواهد شد.

احمدی مشکلات فرهنگی، نظام آموزشی، مشکلات حوزه‌ تقاضا، خلاءهای قانونی را از چالش‌های موجود برای ایجاد دانشگاه کارآفرین دانست و گفت: متأسفانه قاعده خاص هرم آموزشی نامطلوب است.

وی از ابلاغ آئین‌نامه تأسیس و راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: با همکاری افراد صاحب نظر شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی خواهد شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید