دانشگاهها می توانند به ازای هر عضو هیئت علمی یک کارمند داشته باشند

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: نسبت استاندارد و مطلوب تعداد کارکنان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در وزارت علوم تعیین شده است و بر همین اساس، دانشگاهها می توانند به ازای هر عضو هیئت علمی یک کارمند داشته باشند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر محمد حسین امید در نشست روسای کمیسیون های دائمی هیئت های امنای دانشگاهها گفت: مذاکرات برای تعیین سهمیه جذب نیروی انسانی آموزش عالی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نهایی شده است و با ابلاغ آن، سهمیه مورد نیاز دانشگاهها و موسسات پژوهشی بر اساس نسبت یک به یک توزیع خواهد شد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: چابک سازی سازمانی و کاهش تشکیلات ستاد وزارت با اجرای برنامه های دولت الکترونیک و برون سپاری خدمات به بخش خصوصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است و دانشگاهها می توانند با برنامه های تشویقی مانند بازنشستگی بیش از موعد و بازخرید تشویقی نسبت به کاهش نیروی انسانی خود اقدام کنند.

وی افزود: ایجاد یا گسترش تشکیلات و شروع طرح های عمرانی جدید نیز در دستور کار امسال وزارت علوم نیست و این وزارت تنها از آن دسته از طرح های عمرانی حمایت می کند که توسط خیرین آموزش عالی شروع شده باشند.

دکتر امید با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی و طرح جامع در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گفت : دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم امادگی دارد تا به دانشگاهها در زمینه تدوین صحیح این برنامه ها کمک کند و برنامه ها را از نظر انطباق با اسناد بالادستی، ارزیابی و مشاوره لازم را ارائه دهد.همه دانشگاهها ملزم هستند در سال جاری حسابداری تعهدی را کامل کنند .

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد: سال جاری سال تنوع بخشی به منابع تامین بودجه دانشگاهها است و دانشگاهها باید تلاش کنند از محل فعالیت های پژوهشی، فروش خدمات آزمایشگاهی ، کارگاهی ، قرارداد با صنایع ، شهریه دانشجویی و .. در آمدهای اختصاصی خودرا افزایش دهند و از اتکا به بودجه های دولتی بکاهند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید