انتشار یک کتاب مرجع در حوزه اسانس توسط پژوهشگر دانشگاه آزاد

اثر تألیفی عضو هیأت ­علمی دپارتمان شیمی دانشکده‌ علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با عنوان «مروری جامع بر روش‌های نوین فرآوری، جداسازی و شناسایی روغن‌های اسانسی» منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر مجید محمد حسینی، مؤلف این کتاب گفت: این کتاب دارای بیش از ۲۰۰ مرجع مرتبط با مقوله‌ی اسانس است که بسیاری از آنها در یک دهه‌ اخیر در مراجع علمی گزارش شدند.

وی درباره انگیزه تألیف این کتاب گفت: فقدان یک اثر به‌روز و جامع به زبان فارسی در زمینه‌ی رویکردهای جدید در شیمی، فیتوشیمی و روش‌های استخراج اسانس‌ها و عصاره‌ها و راهکارهای جدید شناسایی آنها، ضرورت ارائه‌ چنین اثری را صد چندان کرده و با چاپ آن به‌ طور همزمان بسیاری از سرفصل‌های این رشته ها پوشش داده‌ شده است.

حسینی با اشاره به اینکه دارا بودن واژه ­نامه‌ی فارسی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی و نمایه از دیگر ویژگی‌های این کتاب است افزود: این اثر تصنیفی، ماحصل بیش از ۱۷ سال تجربه‌ تخصصی من بوده و حاوی جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه‌ی شیمی روغن‌های اسانسی، روش‌های استحصال و شناسایی و اندازه­ گیری آنها است. همچنین، در نگارش این اثر از جدیدترین مقالات و کتب علمی روز دنیا و منابع علمی استفاده‌ شده است.

این استاد گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با تشکر از حوزه معاونت پژوهشی این دانشگاه به دلیل حمایت از اثرش گفت: بر اساس اظهارنظر اصحاب فن و اساتید ممتاز دانشگاه‌های برتر کشور، استفاده از این کتاب به‌ عنوان منبع درسی به تمام محققان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ­ارشد و دکتری تخصصی رشته ­های شیمی و فن‌آوری اسانس، فیتوشیمی، شیمی آلی- ترکیبات طبیعی و شیمی تجزیه توصیه می ­شود. به علاوه، صرف‌نظر از محتویات این کتاب، می‌توان از آن به‌عنوان یک راهنمای جامع در نگارش پایان ­نامه ­های تخصصی مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) استفاده کرد چرا که یکی از مشکلات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی نحوه‌ نگارش فصول مختلف و جمع‌بندی مطالب، ساماندهی مراجع و … است که تمام این موارد در این اثر لحاظ شده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید