ارائه آخرین دستاوردهای تکنیکهای ساخت در مهندسی عمران

کنفرانس بین‌المللی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران با هدف تبادل تجربیات در زمینه تکنیک‌های ساخت در آبان ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر محمد زمان کبیر، رییس کنفرانس بین‌المللی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران با اشاره به برگزاری چهار دوره کنفرانس در سطح ملی و به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه سمنان و دانشگاه یاسوج گفت: پنجمین دوره این کنفرانس در سطح بین‌المللی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

وی بهره‌مندی از تجارب و دستاوردهای سایر کشورها در حوزه مهندسی عمران را از اهداف برگزاری این کنفرانس در سطح بین المللی ذکر کرد و ادامه داد: امروزه آسمانخراش‌هایی با بیش از ۲۰۰ طبقه در دنیا در حال طراحی و ساخت است و از سوی دیگر انتظار می‌رود که ساختمان‌ها به جای مصرف انرژی، انرژی تولید کنند.

رییس دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر دستیابی به این اهداف را نیازمند افزایش سطح دانش مختصصان و تبادل دانش میان آنها دانست و خاطرنشان کرد: گردهمایی صاحبنظران، متخصصان، طراحان و سازندگان از سراسر ایران و جهان در این کنفرانس، فرصت ارزشمندی برای تبادل ایده‌های نو و ارائه یافته‌های جدید، بررسی مرزهای شناخته شده و کشف ناشناخته در این صنعت به شمار می‌آید.

کبیر با اشاره به جزئیات پنجمین دوره مصالح و سازه‌های نوین اظهار کرد: این کنفرانس در چهار محور اصلی «صنعتی سازی در ساخت و ساز»، «تحلیل، طراحی و اجرای سیستم‌های نوین سازه‌ای و روش‌های نوین به‌سازی و مقاوم سازی سازه‌ها»، «مصالح نوین در مهندسی عمران» و «فناوری‌ها و مصالح نوین سازگار با محیط زیست و کاهش مصرف آب و انرژی» برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری این کنفرانس بین‌المللی را ۵ و ۶ آبان ماه امسال ذکر کرد و یادآور شد: مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه کنفرانس پایان خردادماه و مهلت ارسال اصل مقالات تا پایان شهریورماه تعیین شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه فعالان دانشگاه و صنعت ساختمان و نمایشگاه آخرین دستاوردهای این حوزه را از جمله برنامه‌های جنبی اولین کنفرانس بین‌المللی مصالح و سازه‌های نوین برشمرد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید