کتاب «دولت‌ها و سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام» منتشر شد

کتاب «دولت‌ها و سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام» تألیف، ترجمه و تکمیلِ دکتر صادق سجادی منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ این کتاب تألیف، ترجمه و تکمیلِ دکتر صادق سجادی است. تحقیقات لین پل، بارتولد، خلیل ادهم و احمد سعید سلیمان بیش از سه دهه پیش در دوجلد به فارسی ترجمه و با عنوان «تاریخ دولت‌های اسلامی و خاندان‌های حکومت‌گر» توسط نشر تاریخ ایران منتشر شده بود و آنچه اکنون منتشر شده، نتیجه آخرین ملاحظات و مطالعات درباره سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام است.

این کتاب دارای ۱۶ فصل است که عبارتند از: فصل اول: جانشینان پیامبر(ص) تا سقوط عباسیان مصر، فصل دوم: اندلس (اسپانیا)، فصل سوم: آفریقا، فصل چهارم: مصر و سوریه، فصل پنجم: جزیره‌العرب، فصل ششم: سوریه و بین‌النهرین، فصل هفتم: ایران و ماوراءالنهر، فصل هشتم: ایران و آسیای غربی (سلجوقیان)، فصل نهم: جانشینان سلجوقیان، اتابکان (آناتولی، ایران، سوریه و بین‌النهرین)، فصل دهم: جانشینان سلاجقه در غرب آناتولی، فصل یازدهم: عثمانیان و جانشینان آن در اروپا، فصل دوازدهم: مغول، فصل سیزدهم: ایران، فصل چهاردهم: ماوراءالنهر، فصل پانزدهم: شرق ایران، شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی، فصل شانزدهم: جمهوری‌های مستقل و خودمختار آسیای میانه و قفقاز.

در این کتاب نسبت‌های خاندانی سلسله‌های حاکم با شجره‌های متعددی نشان داده شده که از نقاط قوت این چاپ محسوب می‌شود؛ کار دشوار و طاقت فرسای طراحی، صفحه‌آرایی و درج این شجره‌ها به همت کانون تبلیغات خط هفتم (شایا شهوق) انجام شده است.

به گزارش ایسنا، کتاب «دولت‌ها و سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام» نوشتۀ احمد سعید سلیمان؛ ترجمه، تالیف و تکمیل توسط دکتر صادق سجادی؛ با بهای شصت و پنج هزار تومان، در شمارگان یکهزار نسخه، از سوی انتشارات کتاب رایزن منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید