ناکامی ناسا در باد کردن اتاق جدید ایستگاه فضایی

قرار بود پنجشنبه و بر اساس یک پروژه از پیش برنامه ریزی شده اتاق جدید ایستگاه فضایی بین المللی موسوم به BEAM با هوا باد شده تا فضایی تازه به این آزمایشگاه فضایی افزوده شود. اما فضانوردانی که هدایت این مأموریت را بر عهده داشتند در انجام این کار ناکام ماندند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ فضای جدید ایستگاه فضایی بین المللی در واقع یک مدل قابل انبساط است که پیش تر توسط کپسول فضایی Dragon راهی این ایستگاه فضایی شده بود. حالا قرار است با بادشدن این اتاق، فضای بیشتری در اختیار فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی قرار گیرد.

این اتاق توسط شرکت Bigelow ساخته شده است. پیش تر دو مدل از این اتاقها در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰ به مدار زمین ارسال شده بود و این سومین اتاق از این مدل است البته با یک تفاوت بزرگ و آن اینکه برای این مدل جدید قابل استفاده برای فضانوردان است.

آژانس فضانوردی آمریکا اعلام کرده که امروز بار دیگر فرآیند انتقال جریان هوا به این اتاق بالن مانند را آغاز خواهد کرد، به این امید که این بار به راحتی باد شود.

فرآیند بادشدن این اتاق درحالی در روز پنجشنبه متوقف شد که مهندسان ناسا و شرکت Bigelow متوجه شدند سرعت باد شدن آن با محاسباتی که از قبل انجام داده بودند همخوانی ندارد و به همین دلیل این فرآیند را متوقف کردند.

هنوز علت این ناهمخوانی در برنامه بادشدن مشخص نشده اما برخی گمانه زنی ها حکایت از باقیماندن اتاق در حالت فشرده به مدت ۱۵ ماه و انتقال با تأخیر آن به ایستگاه فضایی بین المللی دارد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید