فینال مسابقه برنامه‌نویسی کدکاپ شریف ( لیگ برنامه نویسی ایران )

http://www.callforpapers.ir/فینال مسابقه برنامه‌نویسی کدکاپ شریف ( لیگ برنامه نویسی ایران ) به تاریخ ۵ و ۶ خرداد ماه و در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ لازم به توضیح است که پس از برگزاری مسابقه مقدماتی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری و به صورت آنلاین، از بین ۸۰۰ نفر که در مسابقات شرکت کرده بودند ۲۵۰ نفر برتر به مرحله فینال راه پیدا کرده اند.. شرکت‌کنندگان محترم در این مسابقه مجاز به استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون، جاوا، ++C و C بودند و در طول ۱۴ ساعت زمان مسابقه، ۶۲۱۷ بار کد پاسخ مورد نظرشان را ارسال کرده اند.

از ۶۲۱۷ کد ارسال شده، زبان‌های C و ++C با ۴۰۲۳ ارسال حدود ۶۵ درصد ارسال‌ها را داشته است. بعد از این زبان‌ها، زبان پایتون(۲و۳) با ۱۱۱۷ ارسال، حدود ۱۸ درصد ارسال‌ها و زبان جاوا با ۹۸۷ ارسال، حدود ۱۶ درصد ارسال‌ها را داشته‌اند.

هدف اصلی از برگزاری چنین مسابقه‌ای، افزایش مهارت برنامه‌نویسی در سرتا سر ایران عزیزمان بود. مسابقات برنامه نویسی بسیاری در سطح کشور برگزار می‌شود که به دلایل مختلف، از جمله بعد مسافت، سطح بالا و یا پایین مسابقات و غیره، شرکت در آن برای همه‌ی افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی امکان‌پذیر نبوده است.

حال ما سعی کردیم استاندارد جدیدی از مسابقه‌ی برنامه‌نویسی را تعریف کنیم و هدفمان شرکت حداکثری افراد برنامه‌نویس در این مسابقه بود. سعی کردیم سوالات نه آنقدر آسان باشد که برنامه نویسان کم‌تجربه تر از مسابقه زده شوند و نه آنقدر سخت باشد که فقط افراد با توانایی بالای برنامه‌نویسی و الگوریتمی قادر به پاسخگویی به سوالات باشند. در کنار آن سعی کردیم با ایجاد فضای پرسش و پاسخ مناسب، مشکلات دوستانی که شاید دفعات اولی است که در چنین مسابقه‌ای شرکت می‌کنند را حل کنیم.

همه‌ی این‌ها را گفتیم تا به بیان این موضوع برسیم که ما در آغاز راهی طولانی و مهم برای افزایش سطح مهارت برنامه‌نویسی، الگوریتیمی و حل مسئله در کشورمان هستیم و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کنیم و از همه‌ی نظرات‌تان برای بهبود عملکردمان استفاده می‌کنیم. می‌دانیم که اشکلات زیادی در همین کارهایی که تا بحال انجام داده‌ایم وجود دارد. امیدواریم هرچه زودتر با تلاش بیشتر خودمان و کمک‌های مشاوره‌ای و فنی شما دوستان به آنچه که باید برسیم.

جوایز مسابقه‌ ۶۰ ربع سکه بهار آزادی به ۱۰ تیم برتر به همراه اعطای ۱۰۰ گواهینامه به ۱۰۰ نفر برتر می‌باشد.

لازم به توضیح است که این مسابقات توسط آزمایشگاه یادگیری فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف ( لایتک ) و سامانه Quera   و با همکاری مجموعه شرکت های حصین، شرکت گسترش تجارت الکترونیک دنا ، شرکت پردیس اول کیش، شرکت همکاران راهپویان همتا، شرکا اپسان، موسسه مبنا، مجموعه پرآوید، شرکت مبین نت برگزار خواهد شد.

دریافت اطلاعات بیشتر در سایت رسمی مسابقات و یا کانال تلگرامی مسابقات

کانال تلگرام :https://telegram.me/codecup

سایت رسمی مسابقات : www.codecup.ir

شماره تماس: ۰۲۱-۶۶۰۲۸۹۶۳-۵

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید