برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای رویش خاوران و رویش خلیج فارس

رییس بنیاد نخبگان استان سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای رویش خاوران و رویش خلیج فارس در تیر و شهریور ماه سال جاری در شهرهای مشهد مقدس و یاسوج با همکاری بنیاد نخبگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ مصیب پهلوانی در گفت وگو با ایسنا، افزود: بنیاد ملی نخبگان با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراعات برگزیده و تسهیل در مسیر آنها به منظور رسیدن به محصولی دانش بنیان و تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت، اقدام به برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای رویش در طول سال می‌کند.

وی اظهار کرد: از این رو مخترعان استان می‌توانند با نام نویسی و شرکت در جشنواره‌های مذکور، اختراع خود را در رقابتی سالم مورد ارزیابی قرار دهند.

پهلوانی گفت: اختراعاتی که در این جشنواره‌ها مورد تأیید هیات داوران قرار می‌گیرند، می‌توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای طی مسیر توانمندسازی اختراعات برگزیده بهره مند شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اظهار کرد: این مسیر با عنوان “اختراعات سطح 3″، “اختراعات سطح 2” و “اختراعات سطح 1” در نظر گرفته شده است.

دکتر پهلوانی با اشاره به موفقیت چشمگیر مخترعان استان در جشنواره اختراعات رویش کویر که در سال گذشته به میزبانی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: از 13 طرح برگزیده جشنواره کویر توسط داوران بنیاد ملی نخبگان، تعداد 5 اختراع مربوط به طرحهای مخترعین استان سیستان و بلوچستان بوده است که این نشان دهنده پتانسیل بالای این استان در حوزه اختراعات و ایده‌های نو می‌باشد.

وی افزود: مخترعین استان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس sb.bmn.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید