بیست و سومین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک

سازمان نقشه‌برداری کشور، بیست و سومین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک را با شعار «نقشه و اطلاعات مکانی در خدمت برنامه‏ ریزی و اقتصاد مقاومتی» در روزهای ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه جاری در محل این سازمان برگزار می‌کند. 

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ این همایش، مهمترین گردهمایی نقشه برداران در فضایی علمی، تخصصی با اهداف کلان اقتصادی، عمرانی و توسعه است که هر ساله میزبان متخصصان این حوزه است. حضور مسوولان عالی رتبه کشور، رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها، نقش بسزایی در مدیریت راهبردی وتوسعه پایدار کشور ایفا می‌نماید.

سازمان نقشه‌برداری کشور به عنوان سازمان ملی و راهبر تهیه و تولید نقشه و اطلاعات مکانی کشور و مرجع اصلی سیاست‌گذاری، فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی‌های کلان در این حوزه در اهداف و سیاست‌های خود همواره به اشاعه فرهنگ پژوهش و تولید علم در زمینه نقشه‌برداری توجه خاصی داشته و پس از برگزاری موفقیت ‏آمیز بیست و دو سال همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک در آستانه برگزارای بیست و سومین همایش و نمایشگاه ژئوماتیک قرار دارد.

همایش ملی ژئوماتیک، تجلی تلاش سازمان نقشه‌برداری کشور برای برقراری ارتباط میان اعضای جامعه در جهت تبادل اندیشه و اشتراک دانش، ارائه یافته‌ها و نظریه‌های جدید و در نهایت، کمک به رشد دانش در حوزه دانش و صنعت نقشه‌برداری و رسیدن به خرد جمعی است. همایش ملی ژئوماتیک برگزار می‌شود تا متخصصان حوزه اطلاعات مکانی و علاقه‌مندان به دانش ژئوماتیک، ضمن تعامل مناسب با یکدیگر از دانش و تجربیات هم بهره‌مند شوند.

اولین همایش در سال ۱۳۷۱ با عنوان همایش نقشه برداری و از سال ۱۳۷۹ تا کنون با عنوان همایش ژئوماتیک، برگزار شده است. این همایش تخصصی از ابتدا تاکنون هر ساله با همت متخصصان، دانشگاهیان، تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی و مهندسین مشاور نقشه‏ برداری با راهبری و میزبانی سازمان نقشه برداری کشور برپا می‏‌شود.

محورهای همایش ژئوماتیک ۹۵ شامل موضوعاتی در زمینه‏های ژئودزی، هیدروگرافی، سنجش از دور، سیستم‌های اطلاعات مکانی، مدیریت بحران، عمران و آبادانی، آمایش سرزمین و… می باشد.

همچنین تشکیل ۱۰ کارگروه‌ کاربردی، گامی بسیار مؤثر در جلب مشارکت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی در ارتقاء کیفی و کمی همایش داشته و فعالیت نمایندگان و متخصصان ارگان‌ها در این کارگروه‌ها، توانسته دیدگاه نظام اجرایی کشور را به داده‌ و اطلاعات مکانی و جایگاه آن در نظام مدیریت و تصمیم گیری کشور به سطح بسیار محسوسی ارتقاء بخشد. در این راستا امسال نیز مطابق سال‌های گذشته در چهار مقوله مقالات کاربردی، کارگاه‌های علمی وعملی، گزارش‌های فنی و سخنرانی‌های کلیدی، این کارگروه‌ها فعالیت و ارائه مطلب خواهند داشت.

ارائه ۵۰ مقاله شفاهی، ۱۸مقاله کاربردی، ۱۴۰ مقاله پوستری، ۲۰ کارگاه آموزشی، ۱۹ گزارش فنی و ارائه آخرین فناوری‏ ها و دستاوردهای عرصه ژئوماتیک در نمایشگاهی به وسعت بالغ بر ۱۵۰۰ متر مربع که با مشارکت بخش‏های مختلف دولتی و خصوصی برپا می‏‌شود، از برنامه‏ های این همایش دو روزه و نمایشگاه سه روزه است.

این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویدادهای علمی و تخصصی در حوزه مهندسی نقشه برداری و ژئوماتیک در کشور است و جایگاهی برای تبادل اطلاعات وتعامل بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دانش، اطلاعات، تجهیزات، خدمات و دستاوردهای مهندسی نقشهبرداری و ژئوماتیک دربخش‌های دولتی وخصوصی به‌شمارمی‌رود.

از آنجا که برگزاری نمایشگاه‌های سالیان گذشته جایگاه ویژه‌ای در نیازسنجی، معرفی و تبادل دانش، خدمات و تکنولوژی ژئوماتیک ایفا کرده و ثمرات ارزشمندی را به‌دنبال داشته، سازمان نقشه‌برداری کشور امیدوار است با توجه به رفع تحریم‏ها و آغاز دوران شکوفایی و رشد پسابرجام با برگزاری نمایشگاه ملی ژئوماتیک ۹۵ گامهای موثری در راستای پیشرفت و ارتقای حوزه مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیک درکشور بردارد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می توانند به سایت سازمان نقشه برداری کشور به نشانیhttp://ncc.org.ir/HomePage.aspx?site=conf95.ncc.org&tabid=6600&lang=fa-IR مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید