مسابقات”دادگاه مجازی” در دانشگاه علامه برگزار شد

مسئول برگزاری مسابقات دادگاه مجازی و عضو انجمن علمی حقوق دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به جزئیات برگزاری مسابقات دادگاه مجازی در این دانشگاه، از برگزاری دوره بعدی این مسابقات در سطح بین المللی خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ علی زهره در گفت و گو با ایسنا، درمورد برگزاری مسابقات دادگاه مجازی توضیح داد:برای برگزاری این مسابقات، فضایی دقیقا مشابه دادگاه صحنه سازی شد و از چند قاضی پژوهشکده قوه قضاییه نیز دعوت شد در این دادگاه حضور یابند. همچنین چند داور جهت نمره دهی به اجرا و دانش حقوقی شرکت کنندگان در این مسابقه حضور داشتند.قصد ما از برگزاری این نوع مسابقات این بود که دانشجویان خود را در مقام یک وکیل مشاهده کنند و نحوه کاربرد مباحثی که به صورت تئوری آموخته اند را فرا بگیرند.

وی افزود: استقبال نسبتا خوبی از سوی دانشجویان صورت گرفت و دانشجویان دانشگاه های تهران،شهید بهشتی،علوم قضایی،الزهرا،خوارزمی،امام خمینی قزوین،علامه طباطبایی در قالب 16 تیم 4 نفره در این مسابقات شرکت کردند.

مسئول برگزاری مسابقات دادگاه مجازی و عضو انجمن علمی حقوق دانشگاه علامه طباطبایی از برگزاری این مسابقه در سطح بین المللی خبر داد و گفت:دوره بعدی مسابقات دادگاه مجازی ترم آینده و احتمالا در سطح بین المللی برگزار می شود.البته در حال حاضر نیز مسابقاتی در سطح بین المللی برگزار می شوند، اما همه گرایش ها حضور ندارند،در حالی که در مسابقه ای که توسط انجمن علمی دانشگاه علامه برگزار می شود،همه گرایش های رشته حقوق می توانند شرکت کنند.

زهره با بیان اینکه بودجه برگزاری مسابقات مذکور توسط انجمن علمی دانشگاه علامه طباطبایی تامین می شود،گفت: به همه شرکت کنندگان گواهی نامه شرکت در مسابقات اعطا می شود و به هر عضو تیم برنده 300 هزار تومان هدیه داده می شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید