برپایی جشنواره «شیخ بهایی» از 23 اردیبهشت/عدم توفیق شرکتها در جذب سرمایه‌گذاران داخلی

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر این‌که در دوازدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی، 110 طرح در بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری دریافت شده است، گفت:‌ به منظور ایجاد ارتباط میان صاحبان سرمایه با صاحبان ایده، بخشی با عنوان نشاء به این جشنواره اضافه شده است.

به گزارش فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر کشمیری در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی افزود: این جشنواره از روز پنجشنبه، 23 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا روز شنبه، 25 اردیبهشت ماه در اصفهان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تعداد طرح‌های ارسالی به این دوره از جشنواره اظهار کرد: در جشنواره دوازدهم 320 طرح کسب و کار در بخش آزاد و 528 طرح کسب و کار در بخش المپیاد دانشجویی از تمام استان‌های کشور دریافت شد، ضمن آن که 19 طرح در هر بخش به مرحله نهایی راه یافت.

کشمیری با تاکید بر این که در این دوره از جشنواره 398 تقاضای فن‌آفرینی از 22 استان کشور دریافت شد، اضافه کرد:‌ از این تعداد 22 طرح برای مرحله نهایی در 4 بخش شرکتهای نوپا، شرکتهای رشد یافته، شرکتهای علوم انسانی و تداوم فن‌آفرینی راه یافتند.

کشمیری یادآور شد: علاوه بر آن، 110 طرح در بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری از 8 استان دریافت شد که از این تعداد 33 طرح به مرحله نهایی وارد شدند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از اضافه شدن بخشی با عنوان نشاء (نقطه شروع ارتباط) در این جشنواره خبر داد و در این باره توضیح داد: نشاء فضایی برای ایجاد ارتباط میان صاحبان ایده با سرمایه‌گذاران است که در این دوره از جشنواره 17 فضای نشاء برای ارتباط صنایع بزرگ با شرکتهای سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

کشمیری برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از برنامه‌های جنبی این دوره از جشنواره ذکر کرد و یادآور شد: این کارگاه‌ها در زمینه کارآفرینی اجتماعی، مهارت‌های واسطه‌گری تکنولوژی و فرصت‌های فن‌آفرینی بین‌المللی است.

 

وی با اشاره به رویداد اسلاش در یازدهمین دوره جشنواره ادامه داد:‌ 5 شرکت ایرانی برای حضور در رویداد جهانی اسلاش در فنلاند اعزام شدند که یکی از این شرکتها با عنوان شرکت دانش بنیان پویندگان پزشکی پردیس موفق به عقد قرارداد با یک شرکت فنلاندی شد، ضمن آن که شرکت ویستا ویژن آنزیم با یک شرکت فنلاندی در حال مذاکره برای جذب سرمایه هستند و یکی دیگر از برندگان سال گذشته این رویداد نیز با یک سرمایه‌گذار ایرانی مقیم آمریکا عقد قرارداد کردند.

وی همچنین برگزاری کارگاه مشترک میان مرکز منطقه‌ای وابسته به یونسکو در مالزی با مرکز منطقه یونسکو از ایران را از دیگر برنامه‌های جشنواره دوازدهم نام برد و یادآور شد:‌ این کارگاه از روز سه‌شنبه، 21 اردیبهشت ماه آغاز به کار خواهد کرد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اضافه کرد:‌ به منظور بررسی داوری‌های فنی در دوازدهمین دوره جشنواره، نرم‌افزار اندرویدی تهیه شده است که کاربران با دانلود آن بر روی گوشی‌های موبایل خود می‌توانند اقدام به داوری طرح‌ها کنند.

کشمیری اضافه کرد: در کنار برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی، بیستمین سالگرد تاسیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز برگزار می‌شود.

وی در خصوص حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بر روی طرح‌های ارائه شده در این جشنواره توضیح داد: در سال گذشته صاحبان این ایده توانستند با بخشی از شرکتهای فنلاندی وارد عقد قرارداد شوند، ولی در زمینه سرمایه‌گذاران داخلی به دلیل مشکلات اقتصادی تا کنون گزارشی از همکاری سرمایه‌گذاران داخلی با صاحبان ایده‌های فناورانه دریافت نشده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید