دانشگاه شریف میزبان دانشجویان یکی از دانشگاه های برتر دنیا

25 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی امپریال کالج لندن به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف طی 10 روز از مراکز پژوهشی، دانشگاهی و نفتی ایران بازید خواهند کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور؛ دانشگاه صنعتی شریف، در روزهای 13 تا 22 اردیبهشت میزبان تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه امپریال کالج لندن، تحت عنوان شاخه دانشجویی انجمن بین المللی مهندسین نفت (SPE)، خواهد بود که برای اولین بار بازدید میدانی خود را در ایران انجام خواهد داد.
بنا بر این گزارش؛ انجمن بین المللی مهندسین نفت (SPE)، از معتبرترین انجمن های علمی در بخش صنایع بالادستی نفت در دنیا است که در ابتدا زیرشاخه‌ای از انجمن مهندسی آمریکا (AIME) بوده و در سال ۱۹۵۷ میلادی بصورت یک ارگان مجزا درآمده است.
این انجمن در حال حاضر با بیش از 100 هزار عضو متخصص و 70 هزار عضو دانشجو در صنایع بالادستی نفت در بیش از 150 کشور جهان، وسیع ترین شبکه از مهندسین نفت دنیا را در اختیار دارد. از شاخص‌ترین فعالیت‌های این انجمن می‌توان به برگزاری کنفرانس‌های علمی، مسابقات علمی دانشجویی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، استفاده از كتابخانه الكترونيكي، انتشار كتاب، مجله و نشريه، ارائه مقالات تحقيقاتي محققين و چاپ آنها در مجلاتSPE، همکاری بین المللی برای دستیابی به دانش و فناوری در زمینه های نفتی و… اشاره نمود.
گفتنی ست؛ شاخه دانشجویی این انجمن که تحت حمایت صنعت نفت کشور های خود قرار دارند، به صورت سالیانه در کشورهای مختلف دنیا اقدام به برگزاری بازدیدهای علمی می نماید. در سال جاری شاخه دانشجویی این انجمن در دانشگاه امپریال کالج لندن بازدید از مناطق و ارگانهای فعال در صنعت نفت در کشور ایران را در برنامه خود قرار داده است.
لازم به ذکر است که امپریال کالج لندن به عنوان یک دانشگاه بسیار معتبر در انگلستان در میان بهترین دانشگاه های دنیا رده بندی می شود و بخشی از مثلث طلائی شش دانشگاه برتر بریتانیا می باشد. این دانشگاه دارای شهرت جهانی ست. بنا بر رده بندی سال 2011 تایمز این دانشگاه هشتمین دانشگاه برتر دنیا و سومین دانشگاه برتر اروپا بوده است.
بدیهی است برگزاری این بازدید علمی (میدانی) از مراکز پژوهشی، دانشگاهی و نفتی ایران می تواند علاوه بر تشویق سایر دانشگاهیان برای آشنایی با دستاوردهای کشور عزیزمان در زمینه علمی- پژوهشی، به ارتباطات بیشتر علمی بین دانشگاهیان بیانجامد.
خاطرنشان می شود؛ اقدامات بسیار خوب وزارت نفت در واگذاری تحقیقات بخش بالادستی نفت میادین منتخب به دانشگاهیان بزرگ کشور و استفاده از تجربیات جهانی می تواند محور مناسبی برای اقدام به انجام کارهای مشترک در این بازدیدهای علمی باشد. بر اساس این قراردادها، دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشکده بالادستی نفت شریف (SUPRI) انجام تحقیقات ازدیادبرداشت و بهبود توید از میدان نفتی کوپال را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید