تقدیر از برترین‌های حوزه آموزش پزشکی در جشنواره شهید مطهری

مراسم اختتامیه هفدهمین همایش آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری با تقدیر از 18 فرایند برتر در 6 حوزه آموزشی و رونمایی از کتب جامع دندانپزشکی عمومی برگزار شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر شهرام یزدانی، دبیر علمی هفدهمین همایش آموزش علوم پزشکی در اختتامیه این مراسم که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، جشنواره آموزشی شهید مطهری را یک واقعه علمی برتر در کشور توصیف کرد و گفت: خوشبختانه همایش امسال با حضور بیش از 2000 نفر از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سطوح مختلف، نظیر روسای دانشگاه‌ها، اعضای هیات علمی و دانشجویان در سه روز متوالی برگزار شد. نقطه عطف این همایش مشارکت بسیار فعال و قوی اساتید از دانشگاه‌های سراسر کشور بود که این نکته نشان دهنده پررنگ شدن جایگاه آموزش پزشکی در کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: در هفدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری امسال 27 فرایند ارسال شد که از میان آن‌ها 55 فرایند برتر شناخته شد و در نهایت از بین این فرایندها 18 فرایند در 6 حوزه آموزشی به عنوان فرایند برتر انتخاب شدند.

دبیر علمی این همایش یادآور شد: بحث ارزشیابی از دیگر مزیت‌های همایش امسال بود که بر اساس آن دانشگاه‌های برتر و دانشگاه‌هایی که پیشرفت اساسی در حوزه آموزش پزشکی داشتند، مشخص شدند.

دکتر یزدانی خاطرنشان کرد: نکته بسیار قابل تقدیر در همایش امسال این است که دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرستان‌ها نیز در رقابت تنگاتنگ با دانشگاه‌های بزرگ و مطرح توانستند جایگاه خود را حفظ کنند و رقابت بین تمام دانشگاه‌ها کاملا برابر و هم‌سطح بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر کلانتری دبیر اجرایی و دکتر شهرام یزدانی دبیر علمی این همایش از دانشگاه‌های برتر در حیطه‌های مختلف آموزشی، با اهدای لوح تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است، از میان 237 فرایند ارسالی از دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی سراسر کشور دانشگاه‌های تهران، اصفهان، کرمانشاه، شیراز، ارتش، کرمان، بجنورد و مازندران در حیطه روش‌ها و تکنیک‌های آموزشی رتبه برتر را کسب کردند. همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، دبیرخانه دندانپزشکی بیرجند، شهید بهشتی، تهران، بهبهان، همدان، البرز و سبزوار در حیطه محصولات آموزشی مورد تقدیر قرار گرفتند.

لازم به ذکر است در حوزه بازنگری برنامه های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دانشگاه های تهران، ساوه، بیرجند، قم، اصفهان و گلستان موفق به کسب رتبه برتر شدند. همچنین در حیطه مرجعیت، رهبری، مدیریت و آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کرمان، گیلان، ارومیه، شهید بهشتی، اراک، تهران و زابل برتر شدند.

گفتنی است، در حیطه سنجش، ارزشیبابی و اثربخشی آموزش، دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان،‌ کرمانشاه، شیراز، جهرم، تهران، البرز و تبریز رتبه برتر را کسب کردند. در نهایت در حیطه مشاوره و راهنمایی فعالیت‌های فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، تهران، شیراز، مشهد، تبریز، گیلان، اهواز، بهبهان و آزاد مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه این مراسم، دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی موفق به کسب رتبه اول و علوم پزشکی تهران و شیراز موفق به کسب رتبه دوم و سوم در حیطه آموزش پزشکی شدند. همچنین دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی در حیطه توسعه کمی آموزش، گلستان در حیطه حاکمیتی، قم در حیطه مدیریت آموزش، اصفهان در حیطه توسعه کمی آموزش و شیراز در حیطه اهداف نقشه جامع علمی کشور به عنوان دانشگاه‌های برتر معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است، در حوزه آموزش، دانشگاه‌ علوم پزشکی بقیه الله رتبه اول، گیلان و اردبیل رتبه‌ دوم و قم رتبه سوم را کسب کردند.

این مراسم با رونمایی از کتب جامع دندانپزشکی عمومی به پایان رسید.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید