دانشگاه امیرکبیر مرجع علمی همکاری ایران با فرانسه شد

مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از واگذاری مرجعیت همکاری‌های علمی به این دانشگاه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر امیر گلرو در این باره توضیح داد: از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان مرجعیت علمی ایران برای همکاری با فرانسه انتخاب شده است و بر این اساس تمام همکاری‌های علمی ایران با فرانسه از طریق این دانشگاه صورت خواهد گرفت.

وی دلیل این امر را فعالیت‌های گسترده دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه‌های علمی و فناوری ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر آن هیات‌هایی از دانشگاه‌های فرانسه از این دانشگاه بازدید کردند، ضمن آن که ما بازدیدهایی را از چند دانشگاه فرانسه داشتیم.

گلرو خاطرنشان کرد: بازدید اخیر هیات فرانسوی از دانشگاه‌های کشور با هماهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفته است.

مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اجرای پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های فرانسه یادآور شد: در گذشته این همکاری‌ها در قالب برنامه‌های ۲+۲ اجرایی شده است و بر این اساس دانشجویان دو سال در ایران و دو سال در فرانسه مشغول به تحصیل بودند.

وی از اجرای سه برنامه جدید با این کشور خبر داد و گفت: با یکی از دانشگاه‌های فرانسه برنامه سه ساله همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های مشترک در دستور کار قرار دادیم.

گلرو با تاکید بر این که اجرای این برنامه در مرحله مذاکرات اولیه قرار دارد، افزود: این همکاری‌ها برای برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلات تکمیلی است.

وی با تاکید بر این که انتخاب مرجعیت علمی تاکنون به هیچ یک از دانشگاه‌های کشور اعطا نشده است، تصریح کرد: از سوی وزارت علوم اولین مرجعیت علمی همکاری به دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعطا شده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید