زمان ارسال آثار علمی به دومین جایزه مصطفی (ص) اعلام شد

با تعیین زمان برگزاری دومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص)، فراخوان ارائه آثار دانشمندان جهان اسلام اعلام شد و بر اساس آن محققان می‌توانند آثار علمی خود را تا 11 دی ماه امسال به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ در آذرماه سال 96 (دسامبر ۲۰۱۷) دومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) به منظور معرفی دانشمندان برتر علمی و فناوری‌ جهان اسلام برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از جایزه مصطفی (ص) می‌توانند آثار خود را در چهار حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و تمام زمینه‌های علم و فناوری شامل علوم پایه، علوم پزشکی، علوم دامپزشکی، علوم کشاورزی، علوم مهندسی و علوم شناختی و از علوم انسانی زمینه اقتصاد و بانکداری اسلامی به دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) ارسال کنند.

جوایز برگزیدگان دور دوم جایزه مصطفی (ص) معادل 500 هزار دلار وجه نقد، لوح تقدیر و مدال مصطفی(ص) خواهد بود.

صاحبان آثار در سه زمینه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی و علم و فناوری نانو، باید دارای تابعیت یکی از کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی یا جوامع اسلامی باشند و محدودیت مذهب، جنسیت و سن وجود ندارد.

صاحبان آثار در حوزه علم و فناوری باید مسلمان باشند؛ ولی محدودیت تابعیت، جنسیت و سن وجود ندارد.

نامزدها تنها توسط نهاد‌های علمی از جمله دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر، انجمن‌ها و قطب‌های علمی و فناوری، فرهنگستان‌های علوم هر یک از کشورهای اسلامی، پارک‌های علم و فناوری و دانشمندان برجسته معرفی می‌شوند.

مهلت ارسال آثار تا 11 دی ماه 1395 (31 دسامبر 2016) است و زمان برگزاری مراسم اهدای جایزه در آذرماه 1396 (دسامبر2017 ) تعیین شده است.

جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید