دانشگاه‌های برتر انگلستان معرفی شدند

نظام رتبه‌بندی تایمز نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر انگلستان در سال 2017 میلادی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر جعفر مهراد، رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا، اظهار کرد: در این رتبه‌بندی دانشگاه لاف بارا و یونیورسیتی کالج لندن جزو 10 دانشگاه برتر بریتانیا به حساب می‌آیند. دانشگاه لاف بارا با صعود چهار پله‌ای در مکان هفتم دانشگاه‌های برتر انگلستان نشسته، در حالی که یونیورسیتی کالج لندن با صعود سه پله‌ای رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: علی‌رغم این جابه‌جایی، تقریبا در موقعیت 10 دانشگاه اول این رتبه‌بندی ثبات دیده می‌شود. در راس جدول رتبه‌بندی دانشگاه کمبریج قرار دارد.

مهراد تصریح کرد: این رتبه‌بندی شامل 127 موسسه آموزش عالی است که بر اساس معیارهای رضایت دانشجو، کیفیت پژوهش، شدت (قدرت) پژوهش، استانداردهای ورود به دانشگاه، نسبت دانشجو به استاد، سرمایه‌گذاری در خدمات آموزشی، سرمایه‌گذاری در تسهیلات دانشجویی، تعداد رتبه‌های برتر فارغ‌التحصیلان و میزان موفقیت فارغ‌التحصیلان رتبه‌بندی شده‌اند.

رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: بیشترین تغییر در مورد دانشگاه مترو پولیتن منچستر صورت گرفته که بر اساس آن این دانشگاه با 16 پله صعود رتبه 57 را در اختیار دارد، در حالی که دانشگاه هنر بورن ماوث با 19 پله تنزل در جایگاه 76 این رتبه‌بندی نشسته است.

نام 10 دانشگاه اول این رتبه‌بندی عبارت است از:

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید