طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه دریایی تجاری‌سازی می‌شوند

تجاری سازی طرح‌های دانش بنیان و فناورانه دریایی، حمایت و مشارکت در اجرای طرح‌های کلان فناورانه دریایی و حمایت از طرح های اولویت دار مورد نیاز کشور از جمله اقداماتی است که در سال ۱۳۹۵ از سوی ستاد توسعه فناوری دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان محقق می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ امین حاجی محمدی، دبیر کارگروه تجاری سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت طرح‌های دانش بنیان و فناورانه دریایی گفت: یکی از اولویت‌های ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در سال جدید تجاری سازی طرح‌های دانش بنیان و فناورانه دریایی است که به منظور اجرایی شدن این مهم اقداماتی صورت گرفته است.

حاجی محمدی گفت: «اجرایی سازی نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور»، «حمایت از حضور صنایع دریایی کشور در مجامع بین المللی»، «برگزاری جلسات مشترک با ارگان‌های دریایی و شرکت‌های دانش بنیان»، «اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان دریایی» و «حمایت از استاندارد سازی تجهیزات دریایی ساخت داخل» از برنامه های این ستاد در سال ۹۵ به شمار می رود.

دبیر کارگروه تجاری سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در خصوص ارزیابی طرح های فناورانه که از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‏‌بنیان دریایی به انجام رسیده است، اظهار کرد: در این راستا ۶۸ طرح فناورانه دریایی جهت ارزیابی و بررسی و حمایت به این ستاد ارسال شده است. از میان طرح‌های واصله، ۲۵ طرح مورد تائید، ۳۳ طرح در حال بررسی و ۱۰ طرح رد شده است.

وی افزود: به منظور ارزیابی تخصصی طرح‌های فناورانه و حمایت هدفمند از آن‌ها، طرح‌ها در کمیته ارزیابی و نظارت بر طرح‌های فناورانه دریایی بررسی و تصویب می‌شود.

حاجی محمدی با ارزیابی برنامه کارگروه تجاری سازی و توسعه بازار تا پایان ۹۵ این چنین گفت: پیش بینی شده است در راستای اهداف کارگروه، اقداماتی از قبیل «حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه اولویت‌دار مورد نیاز کشور»، «حمایت از طرح‌های فناورانه مورد نیاز سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی کشور»، «اعطای تسهیلات قرض الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی» و «شرکت در نمایشگاه دریایی بین‌المللی SMM آلمان» با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی اجرا شود.

وی با اشاره به لزوم و اهمیت کارگزار دریایی در حوزه دریا تصریح کرد:‌ پیرو جلسات برگزار شده بین کارشناسان ستاد و کارشناسان اداره امور شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و لزوم وجود کارگزار ارزیاب دانش بنیان دریایی در این حیطه، با هماهنگی‌های انجام شده، موسسه رده بندی ایرانیان به عنوان کارگزار دریایی معرفی شد. این موسسه از ابتدای شهریور ماه ۹۴ فعالیت خود را اغاز کرده است.

دبیر کارگروه تجاری سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی خاطرنشان کرد: برگزاری پاویون تخصصی صنایع دریایی ایران در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی روسیه (NEVA 2015) از دیگر اقدامات مهم کارگروه تجاری سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در سال ۹۴ بوده که می توان به آن اشاره کرد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید