افزایش 30 درصدی حقوق اعضای هیات علمی برجسته دانشگاه تهران

رییس دانشگاه تهران با اشاره به سیاست‌های این دانشگاه مبنی بر جذب اعضای هیات علمی برجسته،از افزایش 30 درصدی حقوق این افراد خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر محمود نیلی احمد آبادی در گفت‌و‌گو با ایسنا ضمن بیان اینکه دانشگاه تهران در پایان سال گذشته سیاست های کلی خود را در برنامه توسعه سوم مصوب کرد،افزود:بر اساس سیاست‌های کلی دانشگاه، توسعه فعالیت های بین المللی ،حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین،تقویت اخلاق حرفه ای و مسئولیت‌های اجتماعی،ارتقای کیفیت آموزشی و… جزو اولویت های دانشگاه تهران در سال 95 محسوب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تهران برای تحقق اولویت‌های خود برنامه‌های اجرایی تدوین کرده است،اظهار کرد: در این راستا دانشگاه تهران اقدام به توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری خود کرده است.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه جذب اعضای هیات علمی برجسته،یکی از زیرمجموعه‌های توسعه نرم افزاری است،توضیح داد: دانشگاه تهران به عنوان معتبرترین دانشگاه کشور باید قادر باشد برجسته ترین و درخشان ترین اعضای هیات علمی که متقاضی کار در این دانشگاه هستند را جذب کند.از طرف دیگر دانشگاه تمایل به جذب اعضای هیات علمی برجسته که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند را دارد.

نیلی افزود:به همین دلیل هیات امنا طرحی را مصوب کرد که بر اساس آن تعداد معدودی از برجسته‌ترین اعضای هیات علمی می‌توانند با دریافت حقوقی بیشتر از حقوق پیش بینی شده در دانشگاه تهران فعالیت کنند و دانشگاه تهران اجازه دارد حقوق این افراد را تا 30 درصد افزایش دهد.

فعالیت بیش از 150 هیات علمی وابسته در دانشگاه تهران

وی در پایان با اشاره به آیین نامه اعضای هیات علمی وابسته در دانشگاه تهران گفت:این دانشگاه برای افرادی که تمایل به همکاری پداشته باشند آیین نامه عضو هیات علمی وابسته را تدوین کرده است. در حال حاضر بیش از حدود 150 هیات علمی برجسته ایران و جهان به عنوان هیات علمی وابسته در دانشگاه تهران فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید