همکاری دانشگاه آزاد و شهرداری تهران با دانشگاه میلان برای اجرای پروژه شهری

رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از انجام پروژه شهری مشترک بین این دانشگاه ،دانشگاه میلان ایتالیا و شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور؛ سیدوحید عقیلی در گفت‌و‌گو با ایسنا ضمن اشاره به تصمیم وزارت علوم مبنی بر افزایش سطح همکاری های علمی با دانشگاه های جهان اظهار کرد: همکاری های علمی بین دانشگاه های دنیا یکی از نشانه های پیشرفت،بالندگی و تولید علم در یک کشور است.بالا بودن سطح تعاملات علمی بین المللی در یک کشور، گویای نگاه علمی و جهانی به علم و فرهنگی است.

وی از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با دانشگاه های معتبر دنیا از جمله میلان ایتالیا خبر داد و افزود: همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و دانشگاه میلان ایتالیا در حوزه رشته‌های معماری و شهرسازی است. این همکاری‌ها شامل تبادل استاد و دانشجو،انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کنفرانس های مشترک و کارگاه های آموزشی در مقطع تحصیلات تکمیلی می شود.

رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در پاسخ به این سوال که به دانشجویانی که دوره‌های مذکور را می‌گذرانند،چه مدرکی ارائه می‌شود،پاسخ داد:اگر دوره‌هایی که یک دانشجو می‌گذراند در چارچوب همکاری های دانشگاهی و ترمیک باشد،مدرک تحصیلی با امضای دو دانشگاه به وی اعطا می شود اما چنانچه دانشجویی در کارگاه های آموزشی کوتاه مدت شرکت کند،مدرکی که به وی اعطا می‌شود به صورت گواهی نامه است.

عقیلی همچنین از انجام پروژه شهری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ،دانشگاه میلان ایتالیا و شهرداری تهران خبر داد و گفت:در اواخر سال 94 نماینده دانشگاه میلان ایتالیا در تهران حضور یافت و طی مذارکاتی که بین مسئولان دو دانشگاه صورت گرفت،قرار شد قراردادی منعقد شود که طبق آن یک پروژه بزرگ شهری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز،دانشگاه میلان ایتالیا و شهرداری تهران در شهر تهران اجرا شود،این مساله در مرحله امضای اولیه قرار دارد و جزییات آن پس از انعقاد قرارداد همکاری اعلام می شود.

وی در ادامه با اشاره به نشستی که در دانشگاه اسلو نروژ برگزار شد اظهار کرد:دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه تهران مرکز پس از دعوت از اساتید دانشگاه اسلو،در کنفرانسی که در اواخر سال 94 در این دانشگاه در مورد افراطی گرایی و چالش های روزنامه نگاری برگزار شد شرکت کرد و دو مقاله ارائه داد که با استقبال شرکت کنندگانی از کشورهای ایتالیا،فرانسه،ایرلند،ترکیه،مصر،فلسطین،افغانستان،تونس و… مواجه شد.

رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز از گسترش تعامل بین این دانشگاه و دانشگاه اسلو نروژ خبر داد و گفت: در ماه های آینده تعامل این دو دانشگاه در زمینه‌های تبادل استاد دانشجو،برگزاری سمینارهای مشترک، انجام پایان نامه های مقطع تحصیلات تکمیلی به صورت راهنما و مشاور بین دو دانشگاه،برگزاری کنفرانس، تالیف کتاب و مجله های علمی مشترک گسترش خواهد یافت.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید