۱۰۰ رساله دکتری حمایت می‌شوند

دبیر بخش حمایت از رساله‌های دکتری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انتشار فراخوان حمایت از رساله‌های دکتری توسط این صندوق خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ آمنه منسومی درباره فعالیت‌های این بخش اظهار کرد: در سال جدید فراخوان حمایت از رساله‌های دکتری بر روی سایت صندوق قرار خواهد گرفت، این فراخوان در فروردین ماه منتشر می‌شود و متقاضیان برخورداری از حمایت در بازه زمانی دو ماه از اول اردیبهشت تا اول تیر ماه ۹۵ برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

منسومی افزود: در کل تعداد ۱۰۰ طرح در صورت تائید و دارا بودن شرایط لازم مورد حمایت قرار می‌گیرد، طرح‌های ارسالی بعد از انتشار فراخوان دسته بندی شده و هر طرح با توجه به موضوع در کارگروه‌های مربوط به آن بررسی می‎شود. سپس با توجه به اولویت‌های مدنظر در صندوق رساله‌ها از لحاظ علمی مورد داوری قرار خواهند گرفت.

دبیر بخش حمایت از رساله‌های دکتری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: در نهایت طرح برتر از نظر علمی انتخاب شده و برای انجام پژوهش حمایت می‎شود؛ این حمایت‎ها در جهت بالا بردن سطح کیفی رساله‌های دکتری بر اساس نیاز کشور است تا بر این اساس دانشجویان به انجام طرح‌هایی با کیفیت بالا بدون دغدغه مالی ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه با این حمایت در نظر داریم رساله‌ها را به سمت طرح‌های کاربردی سوق دهیم، تصریح کرد: بیشتر مد نظر صندوق، حمایت از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و دوره روزانه است، همچنین در نظر داریم مبلغی تشویقی برای طرح‌هایی که به تولید محصول منجر شده و مشتری داشته باشند، قرار دهیم تا به پیشبرد دانش کشور کمک کنیم.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید