برگزاری دومین دوسالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی

شورای کتاب کودک دومین دوسالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی را در آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ برگزار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ عنوان این همایش «کودک، ادبیات و لذت‌های خواندن» انتخاب شده و موضوع اصلی آن بررسی پدیده خواندن از جنبه‌های گوناگون با تاکید بر لذت‌های خواندن است.

بنا بر اعلام، محورهای همایش در اطلاع‌رسانی‌های بعدی به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

دبیرخانه این همایش از کلیه پژوهشگران، دانشجویان و فعالانی که مایل به طرح و عرضه یافته ها و تجربه های خود در زمینه خواندن و لذت های آن هستند دعوت کرده در این همایش شرکت کنند.

بر اساس این خبر، همچون دوره پیش پرداختن به تمامی حوزه ها و گونه های ادبیات کودک از اهداف برگزارکنندگان است. مقاله ها و سخنرانی های ارائه شده می تواند با موضوع مباحث نظری و ادبی و همچنین تجربه های عملی نهادها و افراد باشد و تلاش خواهد شد علاوه بر برگزاری جلسه های سخنرانی، کارگاه ها و میزگردهایی نیز با حضور کارشناسان برگزار شود.

نخستین همایش دوسالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی با نام «ادبیات؛ کودکِ دیروز، کودکِ امروز» ۲۹ و ۳۰ مهر سال 93 در حسینیه ارشاد برگزار شد. موضوع و محور این همایش «جایگاه و اهمیت مخاطب در ادبیات کودک» بود که در نشستی با هم اندیشی گروهی از کارشناسان ادبیات کودک انتخاب شده بود. در این همایش نزدیک به 50 مقاله تخصصی در هشت نشست گوناگون ارائه شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید