چهارمین دوره جشنواره سراسری پستو برگزار می‌شود

چهارمین دوره جشنواره سراسری پستو به همت کانون‌های کتاب و کتاب‌خوانی، شعر و ادب و تئاتر دانشگاه علم و صنعت ایران در سه بخش داستان کوتاه، شعر و نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا تاریخ بیست و هفتم فروردین‌ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

از جمله شرایط عمومی شرکت در جشنواره، دانشجو بودن شرکت کنندگان در زمان برگزاری جشنواره، عدم انتشار و برگزیده نشدن آثار در جشنواره های دیگر است.

حداکثر تعداد کلمات بخش داستان کوتاه 4500 لغت است. همچنین بخش شعر جشنواره در سه بخش کلاسیک، آزاد و ترانه برگزار می‌شود. در بخش نمایش‌نامه نیز حداکثر تعداد صفحات آثار ارسالی با فونت B Nazanin و اندازه 12، 30 صفحه در فایل word است.

جشنواره داستان‌نویسی علم و صنعت (پستو) برای نخستین‌بار در سال 1392 با همکاری دو کانون شعر و ادب و کانون کتاب و کتاب‌خوانی به منظور به کارگیری بیش‌تر ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری علم وصنعت در زمینه داستان‌نویسی و همچنین تشویق دانشجویان به فعالیت بیش‌تر در حوزه داستان برگزار شد.

داوران اولین دوره مسابقه، علی خدایی، سامان آزادی و بلقیس سلیمانی بودند. دومین دوره این جشنواره داستان‌نویسی نیز در سال 1393 با عنوان جشنواره بین دانشگاهی پستو با داوری سامان آزادی، پیمان خاکسار و سارا سالار برگزار شد. همچنین در این دو دوره، کارگاه داستان‌نویسی برگزار شد که مدرس آن، سامان آزادی بود. در سومین دوره جشنواره پستو، علاوه بر داستان کوتاه، شعر و نمایشنامه نویسی نیز به جشنواره اضافه شد تا علاقهمندان این حوزه‌ها نیز استعداد خود را به نمایش گذارند. در این دوره حجم آثار ارسالی به جشنواه به علت گسترش محدوده آن و اضافه شدن دو حوزه دیگر به جشنواره افزایش چشمگیری داشت. داوران این دوره در بخش داستان علی خدایی، سامان آزادی و رامبد خانلری، در بخش شعر حمیدرضا شکارسری، ابراهیم اسماعیلی اراضی و بهروز یاسمی و در بخش نمایش نامه نیز حامد سلیمانی و امین عظیمی بودند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص بخش‌های مختلف جشنواره با ایمیل هر بخش شامل pastoo_dastan@iust.ac.ir، pastoo_sher@iust.ac.ir و pastoo_namayesh@iust.ac.ir در ارتباط باشند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید