«مدل جهانی دیسک، معجزه ارتباطی هزاره سوم» منتشر شد

«مدل جهانی دیسک، معجزه ارتباطی هزاره سوم» منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر علیرضا تفرشی یکی از مولفان اثر«مدل جهانی دیسک، معجزه ارتباطی هزاره سوم» در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا، با اشاره به رونمایی این اثر در روز دوشنبه اظهار داشت: این کتاب حاصل چهار سال مطالعه و تجربیات بومی بکار گیری مدل جهانی دیسک در شرکتهای بزرگ کشور و در سطوح مدیران ارشد، مدیران و کارشناسان و همچنین خانواده ها بوده است که بازخوردهای اخذ شده از خبرگان در سطوح مختلف تاییدی بر اثر بخشی این پکیج در فرهنگ بومی ما بوده است.

وی گفت: در این کتاب تلاش شده ضمن ارایه مبانی علمی دیسک، مطالب به زبانی روان و کاربردی ارایه شود و به بسیاری از سوالات و چالش‌های حوزه رفتاری با ارایه کیس های بومی و مثال های فراوان و همچنین همراه با تمرینات کاربردی پاسخ داده شود. این کتاب تمام رنگی و در 267 صفحه چاپ شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

تفرشی، مطالعه این کتاب را به مدیران و کارشناسان، مشاورین، مدرسین، دانشجویان، افراد جویای کار، دانش آموزان 13 سال و بالاتر و والدین جهت خود آگاهی از نقاط قوت و نقاط قابل بهبود خود و فرزندانشان جهت طراحی مسیرهای موفقیت رفتاری، شغلی و تحصیلی توصیه کرد.

به گفته وی این کتاب، همراه با فیلم 80 دقیقه ای فارسی معرفی مدل دیسک و همچنین ابزار خود ارزیابی دیسک ارایه شده است.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: مدل جهانی دیسک در حوزه های مختلف از جمله در کار تیمی، فروش، تصمیم گیری، تغییرات سازمانی، تعارضات رفتاری، مشاوره های شغلی و تحصیلی، تعارضات رفتاری خانوادگی، ارزیابی ریسک فردی، حل مساله، تعیین سبک های مدیریتی و رهبری، مذاکره، جذب و استخدام ( به عنوان ابزار مکمل)، ارزیابی کارکنان، فرآیندهای خود توسعه‌یی کاربرد دارد.

از ویژگیهای خوب این مدل یکپارچگی و ارتباط مفاهیم با یکدیگر، درک ساده، قابلیت تفسیر پذیری بالا، دقت قابل قبول، آموزش پذیری بالا، مقبولیت در فرهنگ ایرانی، هزینه های بسیار ناچیز این مدل در مقابل منافع و مزایای آن، ارتباط با مفاهیم پایه ای طب سنتی (مزاج) و استفاده از ظرفیت های بومی این حوزه در کشور است.

این پژوهشگر همچنین گفت: این مدل با مفاهیم مزاج، روانشناسی و به شکل حرفه ای با حوزه های مختلف مدیریت در ارتباط است و آشنایی با این سه حوزه می تواند پاسخگوی بسیاری از چالش ها و تعارضات غیر کارکردی در سازمانها و البته در حوزه های رفتارهای در خانواده ها باشد. مطالعه و پژوهش های بومی در این حوزه ادامه دارد و به زودی خبرهای خوبی برای علاقه مندان توسعه بومی این علم در کشور خواهیم داشت.

تفرشی در پایان تصریح کرد: پژوهش های بین رشته‌یی می تواند اثربخشی محصولات و تولیدات کشور را بیشتر کند و ما در این حوزه نیازمند توجه و فرهنگ سازی بیشتری توسط رسانه ها هستیم. در حوزه مدل دیسک هنوز در ابتدای راه هستیم و نیازمند سرمایه گذاری بیشتر و پژوهش های بیشتر در این حوزه پر کاربرد و مفید برای اقشار مختلف جامعه هستیم و امیدواریم مسوولان توجه و حمایتهای بیشتری از پژوهش های بومی داشته باشند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید