ثبت 346 طرح پژوهشی در کنگره تحقیقات دانشجویی جنوب‌ غرب کشور

دبیر علمی کنگره کمیته‌های تحقیقات دانشجویی جنوب غرب کشور با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های این کنگره، گفت: در سال 94 تعداد 346 طرح پژوهشی در این کمیته به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر سعید شیرعلی در مراسم افتتاحیه کنگره کمیته‌های تحقیقات دانشجویی جنوب غرب کشور که امروز 16 اسفند در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خبرنامه دانشجویی پژوهشگران برای اولین‌ بار چاپ شد همچنین چاپ کتاب با لوگوی کمیته، برگزاری هفته سلامت و هفته پژوهش و همکاری مستقیم با کارگروه علم و دین دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه از فعالیت‌های این کمیته بوده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کارگروه‌های دانشجویی، افزایش سقف حمایت طرح‌های پژوهشی، به‌روزرسانی پورتال کمیته و اخذ گرنت‌های پژوهشی از دیگر فعالیت‌های این کمیته است این کمیته همچنین به‌عنوان رئیس شورای راهبردی جنوب غرب کشور انتخاب شد.

دبیر علمی کنگره کمیته‌های تحقیقات دانشجویی جنوب غرب کشور با بیان این‌ که در سال 94 تعداد 346 طرح پژوهشی ثبت شده است، گفت: این میزان فراتر از تعدادی است که وزارت بهداشت از کنگره انتظار داشت.

شیرعلی با اشاره به استقبال بی‌نظیر از اولین کنگره کمیته‌های تحقیقات دانشجویی جنوب غرب کشور، عنوان کرد: در مجموع 646 مقاله دریافت شد که 33 درصد این تعداد با قضاوت 121 داور مکاتبه‌ای و 37 داور حضوری پذیرش شدند. این تعداد مقالات از 33 دانشگاه در سراسر کشور ارسال شد.

وی با اشاره به محورهای این کنگره گفت: آلودگی‌های زیست‌محیطی، چالش‌ها و راهکارها، سلامت غذایی از آزمایشگاه تا بالین و همچنین خودمراقبتی در مقابل بیماری‌ها از محورهای این کنگره هستند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید