برترین‌های اولین ایده‌بازار آب و فاضلاب معرفی شدند

رقابت‌های اولین ایده‌بازار آب و فاضلاب کشور با ارائه هفت طرح نهایی و انتخاب سه ایده برتر از میان آنها به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ رقابت هفت طرح راه یافته به مرحله نهایی اولین ایده‌بازار آب و فاضلاب کشور در حضور متخصصان، استادان دانشگاه، فعالان صنعتی حوزه آب و فاضلاب و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به مشارکت در پروژه‌های دانش‌بنیان این صنعت در محل تالار آبگینه شرکت آبفای استان تهران برگزار شد.

در این مراسم و در حضور هیات داوران، طرح «شیر مرکب صافی یک طرفه هوا» توسط علی اصغر عجمی، طرح «تصفیه آب گل‌آلود در شرایط بحرانی با استفاده از انرژی خورشیدی» متعلق به احمد گداز، طرح «اتصال قابل انعطاف، انبساط وانقباض با دوسر کاسه‌ای مفصلی» توسط هاشم نوروزیان، «کمربند انشعاب دار با مکانیزم قطع و وصل» متعلق به علیرضا رضاپور، طرح «جداسازی آب از پساب (طرح نوین سانتریفیوژ)» توسط صادق مزیدی مرادی، طرح «آنالایزر و کنترلر کلر باقیمانده در آب» متعلق به وحید حیدری و طرح «روش جدیدی برای جابجایی سیالات (ابر پمپ)» متعلق به مرتضی خاقانی ارائه شد.

هیات داوران پس از جمع‌بندی امتیازات، بیشترین امتیاز را به طرح «اتصال قابل انعطاف، انبساط وانقباض با دوسر کاسه‌ای مفصلی» داد و طرح‌های «آنالایزر و کنترلر کلر باقیمانده در آب» و «روش جدیدی برای جابجایی سیالات (ابر پمپ)» به ترتیب رتبه دوم و سوم این رقابتها را کسب کردند.

محمد شیری، رییس گروه پژوهش، بهبود مدیریت و ارزیابی عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حاشیه این رویداد فناورانه گفت: برگزاری فن بازار و ایده بازار در راستای اهداف تبیینی به منظور تعمیق ارتباط صنعت با دانشگاه، در دستور کار شرکت و فاضلاب استان تهران قرار گرفت تا هر ایده‌ای به یک پدیده و هر پدیده به یک تحقیق و هر تحقیق به یک تجهیز تبدیل شود.

شیری خاطرنشان کرد: نقطه تلاقی دانشگاه و صنعت، زمانی به وجود می‌آید که صنایع کاربردی از دانشگاه‌ها و مخترعان و شرکت‌های دانش‌بنیان ساطع شود.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان تهران به عنوان تنها نماینده اداره ثبت اختراعات برای تائید و ثبت اختراعات صنعت آب و فاضلاب در کل کشور شناخته می‌شود، ادامه داد: محققان داخلی و خارج از شرکت که طرح‌ها و ایده‌های کاربردی داشته باشند، طرح‌های خود را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی که همه ساله در هفته پژوهش برگزار می‌شود، ارائه می‌دهند که تعدادی از بهترین آنها را انتخاب می‌کنیم و درصورت تائید هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب، این طرح‌ها خریداری خواهند شد و به این ترتیب، مخترع و فناور مستقیما با صنعت و بازار خرید روبه رو می‌شود و این باعث می‌شود مخترعان و فناورانی که سرمایه لازم برای تجاری‌سازی ایده و طرح خود را ندارند، با کمک سرمایه گذاران در مسیر تجاری سازی قرار گیرند.

شیری تصریح کرد: سه ایده برتر رویداد ایده‌بازار آب و فاضلاب را که به مرحله ثبت اختراع هم رسیده‌اند، هرکدام تا سقف 200 میلیون تومان حمایت خواهیم کرد و به عنوان حامی با آنها قرارداد منعقد کرده و طرح آنها را خریداری می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری رویداد ایده‌بازار آب و فاضلاب در سال‌های آتی نیز تداوم یابد.

اولین ایده‌بازار آب و فاضلاب کشور با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد.

رویداد ایده‌بازار به طور کلی، اهداف متعددی همچون اشتغال‌زایی پایدار برای افراد تحصیل‌کرده، افزایش سطح فناوری و افزایش سرمایه‌گذاری و سودآوری، توسعه کارآفرینی، شناسایی ایده‌ها و ایده‌پردازان برتر، معرفی بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای فرشتگان سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر ملی و بین‌المللی، ایجاد ارتباط موثر بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران، کارآفرینی و اشتغالزایی، افزایش ثروت ملی و سرمایه‌های اجتماعی را دنبال می‌کند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید