برگزاری نخستین همایش ملی شبیه‌پژوهی پاییز امسال در قم و تهران

http://www.callforpapers.ir/دبیر نخستین همایش ملی شبیه‌پژوهی گفت: نخستین همایش ملی شبیه پژوهی به مدت 2 روز پاییز امسال در قم و تهران برگزار می شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا کوچک زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: اولین همایش ملی شبیه پژوهی پائیز امسال در قم و تهران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این همایش با رویکردی نوین به هنری کهن، می پردازد ابراز داشت: به زودی فراخوان این همایش توسط دبیرخانه این همایش منتشر خواهد شد.

این کارگردان و پژوهشگر تئاتر استان قم اظهار کرد: مبنای این همایش بررسی تازه، علمی و تخصصی برای دریافت های تازه تر از هنر کهن شبیه خوانی است.

دبیر نخستین همایش ملی شبیه‌پژوهی برگزاری این همایش را خوانش جدیدی از هنر کهن دانست و بیان داشت: برگزاری همایش شبیه‌پژوهی کمک موثری به روزآمدی و کارآمدی هنر کهن است تا به هنرهای قدیمی به عنوان اثری گذشته نگر، شبه تاریخی و عتیقه نگریسته نشود.

کوچک زاده با اشاره به نامگذاری شعار سال اذعان کرد: برگزاری این همایش در سالی که در تولید ملی فقط به جنبه اقتصادی آن توجه شده و فرهنگ آن در حال فراموشی است  بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی اظهار کرد: این همایش تلاش دارد تا نگرشی علمی تازه تری به مسایل گذشته از قبیل شبیه خوانی داشته باشد تا مشخص شود که فرهنگ ایرانی تا چه اندازه قابل انطباق با امروز و کاربردی کردن است.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید