برگزاری مرحله نهایی جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های پزشکی به میزبانی شیراز

مرحله نهایی هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در بخش‌های ادبی و هنرهای تجسمی، روز گذشته در مجموعه ولایت دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ افتتاحیه مرحله نهایی هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور در بخش‌های هنرهای تجسمی، ادبی و مشاعره دانشجویی با حضور مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، مدیران ستادی وزارت بهداشت، معاونان و مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی و جمع کثیری از دانشجوی علوم پزشکی راه یافته به مرحله نهایی جشنواره برگزار شد.

در این مراسم دکتر کوروش عزیزی دبیر اجرایی جشنواره و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به حضور بیش از 700 دانشجو در این جشنواره اظهار داشت: جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه‌های علوم پزشکی تا بیست و ششم بهمن ماه در شیراز ادامه دارد و دانشجویان شرکت کننده در 75 رشته مختلف فرهنگی و هنری با قضاوت داوران برجسته کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به این‌که در هر رشته 10 اثر برگزیده در اختتامیه جشنواره حضور دارند و در نهایت از صاحبان آثار اول تا سوم، تجلیل می‌شود، تصریح کرد: استاد محمدعلی بهمنی و دکترافشین یداللهی داوران بخش شعر، ژاله صادقیان داور بخش فن بیان و دکتر گودرزی دیباج داور هنرهای تجسمی سرپرستی تیم‌های داوران افتخاری و تخصصی بخش‌های ادبی و هنرهای تجسمی جشنواره فرهنگی را بر عهده دارند.

وی از برگزاری برنامه‌های ویژه در این دوره ازجشنواره خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه‌های شاهنامه خوانی، فن بیان، نقد شعر و ترانه، عروض و قافیه، هنرهای تجسمی و نقاشی، پخش فیلم، بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی استان فارس، برپایی جنگ‌های شادی و نمایشگاه از دیگر برنامه‌های جشنواره در شیراز است.

عزیزی، از مسابقه مشاعره سلامت، به عنوان دیگر برنامه جشنواره یاد کرد و گفت: برگزیدگان کشوری مسابقات مشاعره دانشجویی که تحت عنوان «مشاعره سلامت» برگزار می‌شود، نیز مشخص شده‌اند که در جشنواره در مرحله نهایی به صورت زنده و با حضور داوران و بینندگان رقابت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: این جشنواره بزرگ با حضور مسئولان استانی و مدیران و مسئولان وزارت بهداشت برگزار می‌شود و امیدواریم نام درخشانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تاریخ برپایی این جشنواره باقی بماند.

بر اساس این گزارش کارگاه‌ آموزشی عروض و قافیه با حضور استاد صابرقدیمی، کارگاه آموزشی هنرهای تجسمی با حضور دکتر زهرا اسماعیلی تبار و کارگاه عکس با حضور آریا عارف برنامه‌های آموزشی نخستین روز جشنواره هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، تور شیرازگردی و تخت جمشید، پخش فیلم و دوچره سواری، استخر و جنگ شبانه برنامه‌های فوق برنامه روز اول این دوره از جشنواره فرهنگی بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید