فراخوان نشست «اصلاح دسترسی موضوعی به دانش بومی»

بخش رده بندی و نمایه سازی ایفلا برای نشست «اصلاح دسترسی موضوعی به دانش بومی» فراخوان مقاله داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور به نقل از لیزنا، بخش رده بندی و نمایه سازی ایفلا در جستجوی مقالاتی است که روش هایی نوآورانه و موثر در دسترسی موضوعی به دانش بومی را بررسی و معرفی کرده اند. چالش های موجود در دسترسی موضوعی به دانش بومی نه تنها در کتابخانه ها، بلکه در آرشیوها، موزه ها و دیگر سازمان های فرهنگی مشاهده می شود.

محورهای موضوعی این نشست عبارتند از:

– نظام های فراداده ای تخصصی و داده های کتابشناختی

– هستان شناسی ها و طرحواره ها

– موانع اعتماد به دسترسی موضوعی

– ملاحظات اجتماعی و سیاسی در دسترسی موضوعی

– کاربردهای داده های پیوندی آزاد و وب معنایی

– ساختار دسترسی موضوعی و انعکاس فرهنگ های بومی

– یادآوری، تشخیص و انتخاب واژگان

علاقه مندان می توانند چکیده آثار خود را تا ۱۲ فوریه ۲۰۱۶ (۲۳ بهمن ۱۳۹۴) با ۸۰۰ واژه و به زبان انگلیسی یا فرانسه به همراه خلاصه ای از بیوگرافی نویسنده به آدرس john.desantis@dartmouth.edu ارسال نمایند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت نشست مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید