چهاردهمین «کنگره ملی ژنتیک ایران» برگزار می‌شود

دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین «کنگره ملی ژنتیک ایران»، اول تا سوم خردادماه سال آینده در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران توسط انجمن ژنتیک ایران و با حضور پر تعداد دانشمندان بین‌المللی دعوت شده از خارج کشور برگزار می‌شود که از جمله شاخصه‌های این کنگره به شمار می‌آید.

«ایجاد فضای تعامل و هم‌اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان در حوزه‌های مختلف ژنتیک»، «دعوت از اساتید، دانشمندان، سیاستگذاران و … مرتبط با ژنتیک از ایران و دیگر کشورها و ایراد سخنرانی‌های علمی توسط آنها، تبادل نظر، بازدیدهای علمی و …»، «ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه‌های مختلف ژنتیک»، «جلب توجه مسؤولین کشور به اهمیت ژنتیک و پیشرفت‌های خیره‌کننده آن در سال‌های اخیر جهت توسعه و پیشرفت کشور»، «معرفی توان و تجربه انجمن ژنتیک ایران به عنوان یک ساختار مردم نهاد و مشاوری امین و دلسوز در سیاستگذاری، ممیزی، تدوین مقررات و برنامه‌ریزی کلان کشور و اجرای برنامه‌های متعدد مرتبط با ژنتیک در سطح ملی» و «برگزاری هم‌اندیشی، نشستهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و تبادل نظر» از اهداف برپایی این کنگره علمی محسوب می‌شوند.

ژنتیک گیاهی، ژنتیک انسانی، ژنتیک جانوری، ژنتیک پزشکی قانونی، سلول‌های بنیادی، ژنتیک ریزسازواره‌ها، ذخایر ژنتیکی، فناوری‌های نوین در ژنتیک، اخلاق و قوانین ومقررات و بیوانفورماتیک از جمله محورهای این کنگره علمی هستند.

بر اساس اعلام دبیرخانه کنگره، 15 بهمن ماه آخرین مهلت ارسال مقاله و پنجم اسفندماه آخرین مهلت ارسال مقاله با تاخیر است.

در این کنگره کارگاه‌های آموزشی با عناوین «تولید و کشت سلول‌های بنیادی پرتوان القایی»، «تحلیل داده‌های مربوط به توالی یاب‌های نسل جدید» و «فلوسیتومتری» برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.geneticscongress.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید