اعطای جایزه یادواره دکتر زادمرد به چهار دانشجوی دکتری شیمی

در اختتامیه بیست و دومین سمینار شیمی تجزیه ایران که ظهر روز پنجشنبه در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برگزار شد، جایزه و لوح یادواره مرحوم دکتر حسین زادمرد، استاد فقید دانشکده فنی دانشگاه تهران به چهار دانشجوی دکتری شیمی تجزیه اعطا شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ، شهاب فشکی دانشجوی دانشگاه اراک، سارا رهنما، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، مهناز سقانژاد طهرانی، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت ایران و معصومه رشوند، دانشجوی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران به عنوان ارائه دهندگان پوسترهای برتر در سمینار شیمی تجزیه جایزه یادواره استاد حسین زادمرد را از دکتر رضا زادمرد، عضو هیات علمی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی و فرزند آن استاد فقید دریافت کردند.

زادمرد طی سخنانی در این مراسم ابراز امیدواری کرد این جایزه همه ساله در سمینار شیمی تجزیه ایران به برترین مقالات اعطا شود.

همچنین در این مراسم جایزه و لوح تقدیر بهترین مقاله ارائه شده در قالب سخنرانی از سوی دبیرخانه همایش به اسماعیل حق‌شناس، دانشجوی دوره دکتری دانشگاه بوعلی سینا همدان اهدا شد.

شادروان دکتر حسین زادمرد که متولد 1286 بود، استاد پیشکسوت شیمی تجزیه دانشگاه تهران بود که پس از اخذ دکتری از دانشگاه ETH زوریخ در سال 1939 در دانشکده فنی دانشگاه تهران شروع به کار کرد.

وی طی سال‌های 1324 تا 1355 علاوه بر تدریس و تحقیق چندین عنوان کتاب تخصصی نیز به نگارش در آورد که جزو اولین منابع دانشگاهی شیمی تجزیه به زبان فارسی به شمار می رود.

دکتر زادمرد در سال 1373 در سن 86 سالگی درگذشت.

ایسنا

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید