برپایی نهمین کنگره بین‌المللی مهندسی شیمی در دانشگاه شیراز

نهمین کنگره بین‌المللی مهندسی شیمی و نمایشگاه جانبی آن از امروز، پنجم دی ماه به مدت سه روز در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ این رویداد بین‌المللی به همت انجمن مهندسی شیمی ایران و با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه‌هایی نظیر مهندسی شیمی، نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار می‌شود.

موضوعاتی نظیر پدیده‌های انتقال، ترمودینامیک، فرایندهای جداسازی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی، دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)، سینتیک، کاتالیست و طرح راکتور و مهندسی و کنترل فرایند از محورهای این همایش محسوب می‌شوند.

علاوه بر این، مواردی همچون زیست فناوری، مهندسی پزشکی و صنایع غذایی و دارویی، فناوری نانو، علوم و مهندسی پلیمر، نفت و مهندسی مخازن، مهندسی محیط زیست و ایمنی، استانداردسازی و آموزش در صنایع شیمیایی و انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر محورهای این کنگره بین‌المللی به حساب می‌آیند.

در برگزاری این کنفرانس دکتر جعفری نصر، عضو هیات علمی پژوهشگاه صنعت نفت و نماینده این پژوهشگاه همچون سنوات گذشته مسؤولیت کمیته نفت و مهندسی مخازن را برعهده داشته و با همکاری جمعی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه صنعت نفت در پردیس بالادستی مواردی نظیر تعیین داوری و ارزیابی مقالات، برنامه‌ریزی پانل‌ها و غرفه‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند.

20 مقاله از سوی محققان پژوهشگاه صنعت نفت برای دبیرخانه کنگره ارسال و داوری شده است که از این میان 12مقاله به صورت شفاهی و 8 مقاله به صورت پوستر انتخاب شده‌اند.

در حاشیه این کنفرانس و در جهت بیان معضلات صنعت نفت و چگونگی و نحوه ارتباط منسجم و هدفمند صنعت و مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی یک جلسه هم‌اندیشی برنامه‌ریزی شده برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی www.ichec.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید