اعلام آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش ملی «سواد سلامت»

نخستین همایش ملی «سواد سلامت»، 17 و 18 فروردین ماه سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ این همایش توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شورای بانوان این دانشگاه در محورهای سواد سلامت و شیوه زندگی، سواد سلامت و خودمراقبتی، سواد سلامت و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، سواد سلامت و کیفیت زندگی، سواد سلامت و آموزش بهداشت، سواد سلامت و رسانه، سواد سلامت و فرهنگ دینی، سواد سلامت و سلامت خانواده، سواد سلامت و سواد سلامت و بهداشت روان، سواد سلامت و فرهنگ سلامتی، سواد سلامت و مراکز ارتقاء دهنده سلامت و سواد سلامت و نقش بانوان در ارتقای سلامت برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، علاقه‌مندان تا پایان دی ماه می‌توانند چکیده مقالات خود را به رایانامه womenofice@mums.ac.ir ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، سواد سلامت به عنوان میزان ظرفیت افراد در کسب، تفسیر و درک اطلاعات اولیه و خدمات سلامت که برای تصمیم گیری متناسب لازم است، تعریف می‌شود. همچنین سواد سلامت شامل مجموعه‌ای از مهارت‌های خواندن، شنیدن، تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری و توانایی به کارگیری این مهارت‌ها در موقعیت‌های سلامت است که لزوما به سال‌های تحصیل یا توانایی خواندن عمومی باز نمی‌گردد.

با توجه به اهمیت سواد سلامت در سیستم بهداشتی و درمانی در جامعه، جلوگیری از شیوع بیماری‌های مزمن، کاهش هزینه‌های درمان، توجه به اقدامات پیشگیرانه از سوی افراد برای عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و ارتقای سطح بهداشت عمومی در جامعه، شناسایی سطح سواد سلامت در جامعه برای اتخاذ تصمیمات لازم در جهت ارتقای آن ضروری به نظر می‌رسد.

بررسی و شناخت سطح سواد سلامت شهروندان به سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان در حوزه سلامت شهری کمک می‌کند تا راهکارهای مناسب را جهت ارتقای سواد سلامت شهروندان ارائه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید