نشست تخصصی متخصصان جوان ارتودنسی

نشست تخصصی متخصصان جوان ارتودنسی امروز پنج شنبه با حضور 40 متخصص ایرانی از سراسر کشور در تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) مسعود داوودیان مدیر اجرایی این نشست با بیان این مطلب گفت: هدف از برپایی این نشست فرهنگ سازی در میان مردم برای تشخیص متخصص ارتودنسی از درمانگرهای فاقد صلاحیت است. در حال حاضر بیمارانی که مشکلات ناردیفی دندانها و ناهنجاریهای فکی دارند بدون آگاهی و تنها تحت تاثیر تبلیغات گمراه کننده، به هر تابلویی که واژه دندانپزشک روی آن نوشته شده است، مراجعه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراجعه به دندانپزشک غیر متخصص عوارضی را به دنبال خواهد داشت و در برخی موارد نیز جبران ناپذیر است. این گونه فعالیتهای زیر زمینی باید توسط وزرات بهداشت که متولی سلامت در کشور است، کنترل شود زیرا روند این کار موجب پرورش درمانگرهایی می شود که با اطلاعات نادرست و به دلیل نداشتن تخصص کافی در طولانی مدت به بیمار آسیب می رسانند.

به گفته داوودیان، در حال حاضر برخی از همکاران دندانپزشک بدون توجه به اخلاق پزشکی و شاید تنها با انگیزه درآمد بیشتر اقدام به درمان ناهنجاریهای دندانی فکی می کنند در حالی که تخصص لازم را دارا نیستند. از این رو جمعی از متخصصان ارتودنسی روز پنج شنبه 29 تیر ماه جاری در هتل استقلال گردهم می آیند تا ساز و کار مناسب جهت جلوگیری از این قبیل درمانهای نابجا را در سطح جامعه مورد بحث و بررسی قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید