اولین مجله تخصصی ریاضی کشور موفق به کسب نمایه ISI شد

اولین مجله تخصصی ریاضی کشور در گرایش آنالیز غیر خطی که توسط دانشکده ریاضی، آمار و کامپیوتر دانشگاه سمنان منتشر می‌شود، موفق به کسب نمایه ISI شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ پروفسور مجید اسحقی، عضو هیات علمی دانشگاه سمنان و سردبیر مجله بین‌المللی NONLINEAR ANALYSIS AND APPLICATIONS با اعلام این خبر اظهار کرد: ایده اولیه راه‌اندازی مجله تخصصی آنالیز غیر خطی برای اولین بار در سال 2010 (1389) با توجه به احتمال عدم پذیرش و چاپ مقالات و پژوهش‌های محققان ایرانی در مجلات بین‌المللی و به دلیل مقابله با اعمال تحریم‌ها پایه‌ریزی شد.

اسحقی افزود: برای اینکه مجله‌ای بتواند در ISI نمایه شود، باید در درجه اول مقالاتی که در آن به چاپ می‌رسند، علاوه بر بالا بودن کیفیت و سطح تحقیقات، به روز نیز باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اشخاص معتبر و شناخته شده‌ای در راس مجله و هیات تحریریه آن حضور داشته باشند، بر همین اساس علاوه بر حساسیت مضاعف در انتخاب و تائید مقالات، اساتیدی مطرح و سرشناس از کشورهای اروپایی و آمریکا با این مجله همکاری می‌کنند.

اسحقی با اشاره به اینکه سه سال تلاش مستمر منجر به کسب نمایه ISI برای این مجله شد، تصریح کرد: تمام مراحل ارسال و چاپ مجلات بصورت آنلاین صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://ijnaa.semnan.ac.ir مراجعه کنند.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید