ایجاد سهمیه دکتری برای هیات علمی پیمانی/ ممنوعیت تغییر وضعیت دانشجویان دکتری آموزش محور

در صد و چهلمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد: تغییر وضعیت دانشجویان دکتری تخصصی آموزش محور به پژوهش محور ممنوع باشد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ در این جلسه، گزارش کمیسیون تخصصی شماره یک هیات رئیسه توسط دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه مطرح و مقرر شد: آیین نامه حق جذب اعضای هیات علمی توسط معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی با لحاظ قرار دادن عملکرد اعضای هیات علمی تدوین و در جلسه آینده ارائه شود.

در صد و چهلمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد که به منظور ایجاد و اتصال نرم افزارهای آموزشی واحدها ، جلسه ای متشکل از معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دانشجویی و فرهنگی و مدیرکل فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل و ترتیبی اتخاذ شود تا دانشجویان هنگام مهمانی در واحد مقصد نیازی به معرفی دروس از طرف واحد مبدأ نداشته باشند.

 

ایجاد سهمیه دکتری برای اعضای هیات علمی پیمانی

همچنین مقرر شد اعضای هیات علمی تمام وقت پیمانی با حداقل سه سال سابقه ، از سهمیه مربیان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی استفاده کنند و برای اعضای هیات علمی مربی با بیش از 20 سال سابقه بورس رایگان (صفر درصد) و تعهد تا سقف 30 سال خدمت لحاظ شود.

در خصوص تغییر رشته تحصیلات تکمیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز اینگونه تصمیم گیری شد که تغییر رشته و گرایش موجود در یک مجموعه امتحانی آزمون با شرط داشتن حداقل نمره آخرین فرد قبول شده در این سهمیه در رشته مقصد انجام پذیرد.

 

شرایط معرفی دانشجویان به سفرهای علمی، مطالعاتی، زیارتی و سیاحتی

در ادامه جلسه، گزارش کمیسیون تخصصی شماره 2 هیات رئیسه توسط معاون دانشجویی و فرهنگی مطرح و مقرر شد درخصوص معرفی دانشجویان به سفرهای علمی، نیمه علمی، مطالعاتی، ورزشی، زیارتی و سیاحتی با رعایت ضوایط و مقررات ازجمله مقررات نظام وظیفه، به معاونان و مسئولان فرهنگی واحدها و مراکز دانشگاهی و آموزشکده های سما تفویض اختیار شود.

همچنین به منظور توانمندسازی روسا و معاونان واحدها مقرر شد دوره های آموزشی به منظور به روزرسانی اطلاعات و دانش روسا و معاونان واحدهای دانشگاهی برنامه ریزی و اجرا شود.

امکان پذیرش با اولویت قبول شدگان دکتری پژوهش محور در بهمن ماه

در ادامه جلسه، نامه رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ثبت نام دکتری پژوهش محور مطرح و تصمیم گیری شد که در چهارچوب ظرفیت مصوب وزارت علوم، برای ترم دوم (بهمن ماه) با اولویت برای قبول شدگان دکتری پژوهش محور پذیرش صورت گیرد.

براساس گزارش سایت دانشگاه آزاد، همچنین آن دسته از داوطلبانی که علیرغم قبولی بدلیل نداشتن شرایط استاد راهنما، موفق به ثبت نام نشده اند، به عنوان پذیرفته شده تلقی شوند.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید