دانشگاه شریف، میزبان هفدهمین مسابقه‌ برنامه‌نویسی acm منطقه غرب آسیا

مسابقه‌ منطقه‌ای برنامه‌نویسی acm در غرب آسیا برای هفدهمین سال متوالی به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در روزهای سوم و چهارم دی‌ماه امسال در دانشکده‌ مهندسی کامپیوتر این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی acm در سال ١٩٧٧ توسط انجمن معتبر acm با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانشجویان بنا نهاده شد. این مسابقه هر ساله به صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ نهایی راه می‌یابند.

بنا بر این گزارش، سال گذشته حدود ٤٥٠ مسابقه‌ منطقه‌ای در سطح جهان برگزار شد که طی آن‌ها بیش از ٣٨ هزار دانشجو از دو هزار و ٥٠٠ دانشگاه ١٠١ کشور مختلف جهان در مدت چهارماه به رقابت پرداختند و در نهایت ١٢٠ تیم برتر به سی و نهمین مسابقه‌ جهانی در کشور مراکش راه یافتند.

هفدهمین مسابقه‌ منطقه‌ای غرب آسیا دی ماه امسال در دانشکده‌ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و در آن حدود ١٠٠ تیم سه نفره از ٥٠ دانشگاه داخل کشور و چند تیم از کشورهای آسیایی شرکت خواهند کرد و یک تا دو تیم برتر این مسابقه به چهلمین مسابقه‌ جهانی برنامه‌نویسی acm که در اردیبهشت‌ماه ١٣٩٥ در کشور تایلند برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

مسابقه‌ جهانی acm به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین، مسابقه‌ برنامه نویسی acm در منطقه‌ غرب آسیا که از سال ١٣٧٨ در تهران و به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است، یکی از این مسابقات منطقه‌ای است که رشد چشمگیر تعداد شرکت کنندگان را در کل مسابقات منطقه‌ای در سال‌های مختلف داشته است.

طی ١٦ سال گذشته که تهران میزبان مسابقات منطقه‌ای غرب آسیا بوده است، در ١٥ دوره دانشگاه صنعتی شریف رسماً به عنوان سایت غرب آسیا میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده است و یک بار نیز در سال ٩٠ دانشگاه تهران این میزبانی را به عهده داشته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد به سایت رسمی مسابقه به آدرس http://icpc.sharif.edu مراجعه کنند.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید