کارگاه آموزشی «مدل اقلیم منطقه‌ای RegCM» برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی «مدل اقلیم منطقه‌ای RegCM»، آذر و دی ماه امسال به همت پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان از پیشگامان مطالعه و تحقیق در زمینه مدل‌سازی اقلیم منطقه‌ای ایران و همسایگان آن در کشور است. اکنون پس از گذشت چندین سال از انجام چنین فعالیت‌هایی، بستری مناسب برای گسترش و به ثمر رساندن نتایج آن فراهم شده و علاقه و تمایل زیادی در دانش‌پژوهان داخل و خارج دانشگاه و برخی نهادها و سازمان‌ها برای شرکت و همکاری در این پژوهش‌ها بوجود آمده است. از این رو کارگاه آموزشی «مدل اقلیم منطقه‌ای RegCM» به منظور آموزش این علاقه‌مندان در «پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین» دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین، آموزش مقدماتی لینوکس، نصب و اجرای مدل RegCM و تحلیل خروجی‌های آن محورهای اصلی این کارگاه هستند. موضوعات در طول ۱۳ جلسه نظری و عملی ارائه می‌شوند و در کنار آن، شرکت کنندگان آموخته‌های خود را با انجام پروژه‌هایی به کار می‌گیرند. شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزش‌های لازم برای انجام پروژه‌های بلندمدت در زمینه پیش‌نگری اقلیم آینده ایران را که در پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین در حال انجام است، فرا می‌گیرند.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی http://iasbs.ac.ir/seminar/researchcenter/crcc/rgcm/rgcm2015/ مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید