فراخوان معاونت تحقیقات وزارت بهداشت برای کسب دانش فنی تولید مواد آرایشی و شوینده‌ها

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی فراخوانی از محققان برای کسب دانش فنی تولید مواد آرایشی، بهداشتی و شوینده‌ها دعوت به همکاری کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ اولویت های مورد نظر در این فراخوان شامل فرمولاسیون، تکنولوژی، مواد اولیه و ماشین آلات ساخت و کنترل مربوط به فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی (Cosmetics) بر اساس تعریف FDA شامل:Cosmeceuticals، Hygienic Decorative cosmetics، مواد شوینده Detergents است.

اولویت با طرحهایی است که یک یا چند شرط از موارد اعلام شده را داشته باشند، مورد نیاز کشور بوده و بازار مناسب داشته باشند و نمونه داخلی مشابه نداشته یا نسبت به نمونه های موجود دارای برتری نسبی (اقتصادی، ایمنی، کارآیی، راحتی کاربرد، کاهش عوارض، صرفه جویی در انرژی و …) باشند.

بر اساس این فراخوان همچنین محصول باید در جهت بالا بردن سلامت کاربرد فرآورده های آرایشی و بهداشتی و شوینده باشد و از تکنولوژی های نوین (نانوذرات، فرمولاسیونهای جدید و …) و مواد مؤثر جدید (فرآورده های بیوتکنولوژی و …) در آنها استفاده شده باشد.

محصول باید منجر به تولید مواد اولیه جدید (سورفکتانت ها و …)، پایه‌های فرمولاسیون جدید (پایه های نیمه جامد و …)، روش کاربرد جدید، شوینده های جدید در داخل کشور و منجر به ایجاد تکنولوژی جدید تولید یا دستگاههای جدید شود.

طرح ها باید در قالب پروپوزال، مطالعه امکان‌سنجی کامل و مطالعه امکان سنجی اولیه و طبق فرم مندرج در بخش کمیته آرایشی بهداشتی ارائه شوند.

برای طرح‌هایی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان کمک مالی، ارائه تنها پروپوزال کافی است، برای طرح از ۳۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان حمایت، پروپوزال به همراه مطالعه امکان سنجی اولیه نیاز است و برای طرح‌هایی مشمول بیش از یک میلیارد تومان حمایت مالی، پروپوزال به همراه مطالعه امکان سنجی کامل باید ارائه شود.

محققان می توانند بر اساس اولویت های اعلام شده در وبگاه دفتر توسعه فناوری سلامت طرح های خود را ارائه دهند.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید