تدوین آیین‌نامه اجرایی حمایت از مقالات ISI در حوزه هوایی و هوانوردی

تدوین آیین‌نامه اجرایی حمایت از مقالات ISI توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی انجام شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی با هدف تحقق اهداف چشم‌انداز بیست ساله کشور مبنی بر دستیابی کشور به جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه آسیای جنوب غربی، آیین‌نامه اجرایی حمایت از مقالات ISI را بر اساس مصوبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد هوایی و هوانوردی تهیه و تدوین کرد.

اهداف تعیین شده در این آیین‌نامه شامل ارتقای کیفیت مقالات ISI در جهت انطباق با نیازهای اساسی کشور در حوزه هوایی و هوانوردی، حمایت از طرح‌های پژوهش محور و چاپ مقالات ISI، گسترش نهضت تولید علم و حل علمی مشکلات حوزه هوایی و هوانوردی کشور، تلاش تمام وقت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و تقویت و توانمندسازی فرایندهای پژوهشی به منظور حل نیازهای اساسی هوایی و هوانوردی کشور است.

همچنین، حمایت از توسعه کیفی و حرفه‌ای شدن پژوهش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه هوایی و هوانوردی، حمایت از پژوهش‌های علمی بنیادی، کاربردی و بین رشته‌ای تقاضا محور و مأموریت‌گرا در حوزه هوایی و هوانوردی، ترغیب و تشویق به تولید علم و توسعه بومی‌سازی علوم هوایی و هوانوردی، ایجاد و توسعه فضای مناسب با هدف رشد استعدادهای علمی و پژوهشی در حوزه هوایی و هوانوردی در سطح مناطق مختلف کشور به منظور بسط عدالت در توزیع حمایت‌های علمی و پژوهشی و توسعه پژوهش‌های دانشگاهی در جهت رفع نیازهای صنعت از دیگر اهداف تعیین شده برای این آیین‌نامه است.

دانشجویان مشمول حمایت این آیین‌نامه، تمام دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری تمام وقت در رشته‌های مهندسی هوافضا و مکانیک و یا سایر رشته‌های مرتبط با حوزه هوایی و هوانوردی هستند که مقالات ISI آنها در مجلات مورد تائید وزارت علوم چاپ شده باشد.

بر اساس این گزارش، دانشجویان موظف هستند با توجه به مراحل و ضوابط تعیین شده، مقالات ISI چاپ شده خود در مجلات معتبر بین‌المللی در حوزه هوایی و هوانوردی را در قالب PDF و در سربرگ مجله توسط استاد راهنمای خود و از طریق سامانه حمایتی ستاد به نشانی IATDH.isti.ir (بخش حمایت عمومی) به ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی ارائه دهند.

بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی، این مقالات توسط کمیته علمی داوری ستاد بررسی شده و پس از تأئید ارتباط آن با حوزه فناوری هوایی و هوانوردی مشمول دریافت حمایت می‌شوند. مقالات ارسالی در صورت دارا بودن شرایط و بر اساس بودجه سالانه و اولویت‌های تعیین شده توسط ستاد هوایی و هوانوردی مشمول این آیین‌نامه می‌شوند.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید