شانزدهمین کنفرانس ملی «دینامیک شاره‌ها» در دانشگاه رازی برگزار می‌شود

شانزدهمین کنفرانس ملی «دینامیک شاره‌ها» با رویکرد بحران زیست محیطی ریزگردها طی روزهای 26 تا 28 آبان در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ، دکتر علی امیری دبیر اجرایی شانزدهمین کنفرانس ملی «دینامیک شاره‌ها» در نشستی خبری که امروز شنبه 16 آبان در دانشگاه رازی برگزار شد، اظهارکرد: کنفرانس ملی دینامیک شاره‌ها یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین کنفرانس های علمی در حوزه مهندسی مکانیک کشور است که سابقه‌ای 24 ساله دارد.

وی ادامه داد: این کنفرانس ملی دارای یک کمیته علمی دائمی شامل سرشناس‌ترین اساتید علم مکانیک سراسر کشور است که این مهم در نوع خود بسیار قابل توجه است.

امیری با بیان این که دانشگاه رازی کرمانشاه برای اولین بار است که میزبان برگزاری کنفرانس ملی دینامیک شاره‌ها شده است، تصریح کرد: 260 مقاله علمی از دانشگاه های سراسرکشور به دبیرخانه شانزدهمین دوره این کنفرانس در دانشگاه رازی کرمانشاه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه این کنفرانس پس از داوری توسط 86 داور از 38 دانشگاه کشور 150 مقاله پذیرفته شد که 120 مقاله آن به صورت شفاهی و 30 مقاله نیز به صورت پوستر در این کنفرانس ارائه خواهد شد.

دبیر اجرایی شانزدهمین کنفرانس ملی «دینامیک شاره‌ها» گفت: از ویژگیهای خاص این دوره از کنفرانس ملی آن است که برای اولین بار رویکردی خاص به کنفرانس بخشیده ایم و آن هم بررسی بحران زیست محیطی ریزگردها است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این کنفرانس بر روی 23 محور موضوعی کار می شود که این موضوعات شامل جریانهای آرام و آشفته، جریانهای تراکم‌پذیر و تراکم ناپذیر، جریانهای بیولوژیک، لایه‌های مرزی، جریانهای با سطح باز، جریانهای دو فازی و چند فازی، دینامیک شاره‌ها در مقیاس کوچک، انفعال جرم و گرما، روشهای اندازه‌گیری و کنترل جریان، دینامیک شاره‌ها در مهندسی سازه‌های دریایی، دینامیک شاره‌های ژئوفیزیکی و … است.

امیری تصریح کرد: این همایش علمی پژوهشی با همکاری دانشگاه رازی، شرکت ملی گاز ایران و سازمان نظام مهندسی کشور برگزار خواهد شد.

دبیر این همایش علمی اظهارکرد: پروفسور گودرز احمدی استاد نمونه دانشگاه کلارکسون آمریکا، دکتر سحر تاجبخش از سازمان هواشناسی کشور، دکتر اصفهانیان و دکتر فرشچی از اساتید برجسته مهندسی مکانیک کشور جزو مهمانان و سخنرانان ویژه شانزدهمین کنفرانس ملی دینامیک شاره‌ها هستند.

وی با اشاره به برنامه های جنبی این کنفرانس گفت: برگزاری یک پنل علمی، برگزاری چندین کارگاه آموزشی و برپایی نمایشگاهی در ارتباط با دستاوردهای علمی حوزه مهندسی مکانیک کشور از جمله برنامه‌های جنبی این کنفرانس ملی در دانشگاه رازی خواهد بود.

امیری همچنین خاطرنشان کرد: مقالات برتر این کنفرانس ملی در یک ژورنال معتبر ISI به چاپ خواهد رسید.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید