راه اندازی بورس تحصیلی یادبود دانشجوی ایرانی دانشگاه شارلوت

چند ماه پیش بود که خبر تلخ درگذشت دانشجوی 26 ساله ایرانی دانشگاه کارولینای شمالی در پرش از آبشار 20 متری رودخانه الک را شنیدیم. خانواده و دوستان شیدا حسین زاده اما در تداوم راهی که این نخبه جوان ایرانی در آن قدم بر می‌داشت با راه اندازی بورسی تحصیلی درصددند نام و یاد او را در فرداهایی روشن برای جوانان مستعد و بلندپروازی که برای تحقق‌ اهداف و آرزوهایشان از هیچ تلاشی فرو گذار نمی‌کنند، زنده نگه دارند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ «دانشجوی پر کار و خلاق، پر از شور زندگی‌، عاشق آدمها، مشتاق برای کمک، با لبخندی همیشگی‌ بر لب و برق درخشانی در چشم‌هایش.» اینها کلماتی‌ هستند که همکاران، دوستان، استاد‌ها و همکلاسی های شیدا برای توصیف او به کار می‌برند. دختر ماجراجو و شجاعی که یک اتفاق تلخ در روز نهم آگوست سال ۲۰۱۵ چشم های او را برای همیشه بست.

شیدا حسین زاده که متولد اردیبهشت ماه ۱۳۶۸ بود پس از اتمام دوره دبیرستان دردبیرستان فرزانگان تهران در دانشگاه علم و صنعت و در رشته معماری مشغول به تحصیل شد و پس از آن برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد. شیدا مدت کوتاهی پس از اتمام مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کارولینای شمالی در یک شرکت معماری در آمریکا مشغول به کار شد. شیدا، مرداد ماه امسال برای گذراندن تعطیلات آخر هفته با خواهر و دوستانش به حاشیه رودخانه الک در کارولینای شمالی رفت، رودخانه‌ای که در دلش یک آبشار ۲۰ متری قرار داشت. جوان ماجراجوی ایرانی تصمیم می گیرد از بالای آبشار به داخل آب شیرجه بزند غافل از این که در پایین آبشار نقطه کم عمقی است که پیش از او هم گردشگران دیگری با بداقبالی قربانی آن شده اند. شوربختانه این دختر ماجراجو درست در همان نقطه به داخل آب می افتد تا چشمان منتظر دوستانش که مشتاقانه منتظر بیرون آمدن او از رودخانه هستند چهار ساعت و نیم بعد نظاره گر صحنه تلخ بیرون کشیدن پیکر بی جان شیدا از آب توسط امدادگران باشد.

دوستان، همکاران، همکلاسی‌ها و خانواده شیدا با راه اندازی کمپینی در تلاشند با شناساندن نگاه او به زندگی‌ و روش او برای دستیابی‌ به آرزو‌هایش و اهداف بلندی که در سر داشت راه او را ادامه دهند. مسیری که شیدا در آن قدم بر میداشت میتواند آرزوی بسیاری از دانشجویان مستعد و بلند پروازی باشد که برای تحقق‌ اهداف و آرزوهایشان از هیچ تلاشی فرو گذار نمیکنند.

مبلغی که از طریق این کمپین و با کمک های مالی شما جمع آوری می‌شود به صورت بورسیه تحصیلی‌ به دانشجویان ممتازی که نیاز به کمک هزینه تحصیلی‌ دارند داده خواهد شد. این بورسیه تحصیلی به صورت سالانه در مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری دانشگاه کارولینای شمالی در شارلوت اعطا خواهد شد. در حالی که کمتر از 13 روز به پایان این کمپین باقی است بیش از 21 هزار دلار از داخل و خارج کشور جمع آوری شده است.

اطلاعات بیشتر در وب سایت بورس تحصیلی شیدا به نشانی sheidascholarship.com قابل دسترسی است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید