جدیدترین یافته‌های دانش پزشکی در کنگره دکتر یلدا ارایه می‌شود

دبیر اجرایی کنگره سالانه تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی با تاکید بر اینکه ارائه جدیدترین یافته‌های دانش پزشکی از اصلی‌ترین هدف برگزاری این کنگره است، گفت: این دانش پزشکی تنها به رشته پزشکی ختم نمی‌شود بلکه کلیه رشته‌های مرتبط به حوزه پزشکی مانند داروسازی، توانبخشی و پرستاری را نیز شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر محمدرضا سید احمدیان در گفت وگو با ایسنا، گفت: این کنگره به همت دفتر ارتباط با دانش آموختگان و بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا که توسط تعدادی از شاگردان استاد یلدا در کشور آلمان تاسیس شده است از تاریخ 26 تا 29 آبان ماه سال جاری در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در واقع هدف پنهانی که این کنگره دنبال می کند تبادل علمی یافته‌های دانشمندان داخل و خارج از کشور است که آخرین دستاوردها در رشته مربوطه را ارائه می‌دهند. همچنین تعدادی از دانشمندان برجسته مقیم خارج نیز یافته‌های خود را به دانشمندان داخل کشور به اشتراک می‌گذارند.

دبیر اجرایی کنگره سالانه تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران با تربیت بهترین متخصصان در حوزه علوم پزشکی باید پل ارتباطی حوزه علوم پزشکی کشور با دانشمندان و مراکز پیشرو پزشکی در جهان باشد و برگزاری این گونه کنگره‌ها با همت اساتید برجسته پزشکی دنیا راه موثری برای برقراری این ارتباط است.

سید احمدیان افزود: کوشش در ایجاد همکاری‌های علمی و تبادل تجربیات پژوهشی و آموزشی بین دانشمندان و استادان علوم پزشکی در سطح جهان و حمایت از دانشمندان و پژوهشگران جوان در علوم پزشکی و بهداشت عمومی همواره هدف این کنگره است.

وی با بیان این مطلب که نامگذاری نام استاد یلدا بر این کنگره بر محور اخلاق پزشکی بیشتر از موضوعات دیگر تاکید دارد، گفت: محوریت اصلی این کنگره توجه به مسائل اخلاق پزشکی در تمامی حرف پزشکی است و همانطور که استاد یلدا را در کشور به نام اسطوره اخلاق پزشکی می شناسند، کنگره‌ای که به نام ایشان برگزار می‌شود نیز به توجه بر مسائل اخلاق پزشکی تاکید دارد.

دبیر اجرایی کنگره سالانه تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی ادامه داد: دانش علمی و پیشکسوتی دکتر یلدا ملاک نامگذاری این کنگره نبوده بلکه آنچه ایشان را از دیگران متمایز ساخته رفتار حرفه‌ای وی در رعایت اصول اخلاق پزشکی است و این نکته علاوه بر دانش پزشکی، عامل تعیین کننده در کارها است، لذا این کنگره همه ساله با ارائه تازه‌ترین دستاوردهای حوزه‌ تخصصی حرفه پزشکی ولی با رعایت اخلاق پزشکی برگزار می‌شود.

 

سید احمدیان اظهار کرد: کنگره سالانه تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی یا همان کنگره دکتر یلدا از معدود کنگره‌هایی است که به طور عمومی برای اکثر رشته‌های حوزه علوم پزشکی برگزار می‌شود و امتیازی هم که از سوی اداره کل آموزش مداوم به این کنگره تعلق گرفته شامل رشته‌های مختلفی مانند رشته‌های پزشکی و تخصص‌های زیرمجموعه تا پرستاری، مامایی، دندانپزشکی، داروسازی، تغذیه و تعدادی از رشته‌های زیرشاخه بهداشت، پیراپزشکی و توانبخشی نیز در این کنگره دارای امتیاز بوده حتی دانش آموختگان رشته های مهندسی پزشکی و نانوتکنولوژی نیز در این کنگره می‌توانند از امتیاز آن بهره‌مند شوند.

وی امتیازهای تعلق گرفته به رشته‌ها را بین 10 تا 14 امتیاز دانست و افزود: پزشکان عمومی و تعدادی از متخصصین این رشته 20 امتیاز و داروسازان و دندانپزشکان نیز در صورت شرکت، هر کدام 14 امتیاز دریافت خواهند کرد.

دبیر اجرایی کنگره سالانه تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی تصریح کرد: این کنگره 6 سال است که به طور سالانه در اوایل پاییز در ماه‌های مهر و یا آبان برگزار می‌شود و چون پیشرفت علوم پزشکی در طی سال های اخیر به خصوص در کشور ما شتاب خوبی داشته و از طرفی هر روز اتفاقات تازه‌ای در حوزه پزشکی در جهان رخ می دهد، به همین دلیل هرچه ارتباطمان با نقاطی که این وقایع در آن اتفاق می‌افتد بیشتر شود، می‌توانیم به روزتر باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری این کنگره به تبادل یافته‌های دانشمندان داخل و خارج کمک می‌کند و دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا در کشور آلمان نیز در همین راستا تلاش می‌کنند.

دکتر یلدا الگوی بی‌نظیر در اخلاق و حرفه پزشکی

سید احمدیان با تاکید بر اینکه دکتر یلدا الگوی بی نظیر در اخلاق و حرفه پزشکی است، در پایان یادآور شد: دکتر یلدا از همان ابتدای طبابت تمام وقت خود را وقف شاگردانش کرده است و به عنوان معلمی دلسوز، متعهد و برجسته‌ای است که دانسته‌های خود را بی ریا به شاگردانش می‌آموزد و از طرفی وی، پدر دانش بیماری‌های عفونی است و نه تنها یک عالم و دانشمند است بلکه اسطوره اخلاق، عطوفت و مهربانی است و در هیچ کلاس درسی نیست که وی درباره مسائل اخلاقی و انسانیت صحبت نکند به همین دلیل کنگره‌ای که به نام استاد یلدا برگزار می‌شود، بهانه‌ای است برای تکریم جایگاه وی در عرصه علم و دانش و امیدوارم این حرکت شایسته تداوم داشته و الگویی برای سایر دانش آموختگان فرهیخته علوم پزشکی باشد.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید