اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی

مدیر مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این مرکز از جامع‌ترین مراکز علمی جنوب غرب کشور در زمینه علوم انسانی و اجتماعی است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر نسرین ارشدی اظهار کرد: مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه شهید چمران اهواز با داشتن سه گروه پژوهشی (گروه مطالعات روانشناختی، گروه مطالعات نیروی انسانی و گروه مطالعات خانواده) یک مرکز مطالعاتی، مشاوره‌ای و تحقیقاتی است که جهت تقویت ابعاد نظری و عملی پژوهش در حوزه علوم رفتاری در دانشگاه شهید چمران اهواز فعال‌ شده است.

وی افزود: این مرکز در سال 1385 تأسیس شد و در سال 1391 نیز مجوز قطعی فعالیت خود را از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کرد.

عضو هیات‌ علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: این مرکز ابتدا با ایجاد هسته‌های علمی و عقد قراردادهای پژوهشی بویژه در بخش آموزش‌وپرورش، فعالیت خود را در حیطه تحقیقاتی آغاز کرد و در ادامه تلاش کرد تا به‌ عنوان یک مرکز تحقیقاتی، مطالعاتی و مشاوره‌ای با همکاری اعضای هیات‌ علمی مجرب دانشگاه، در زمینه خدمات روان‌درمانی، مشاوره ازدواج، خانواده، تحصیل و اشتغال به مراجعان خدمات‌رسانی کند.

عضو هیات‌ علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: اجرای طرح‌های پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی و درمانی از دیگر برنامه‌های این مرکز علمی است.

مدیر مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز خاطرنشان کرد: همکاری در برگزاری سومین کنگره ملی دوسالانه روانشناسی صنعتی و سازمانی ایران، ارائه خدمات مشاوره‌ای در سطوح مختلف به عموم شهروندان خوزستانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اجرای فعالیت‌های پژوهشی در قالب طرح‌های پژوهشی آموزش‌وپرورش از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز است.

ارشدی اظهار کرد: انجام پژوهش‌های علمی در زمینه مدیریت دانش، رفتارهای اطلاع‌یابی و جستجوی اطلاعات، گزینش اطلاعات، اشاعه اطلاعات، ابعاد نظری فناوری اطلاعات و اطلاع‌سنجی از دیگر اقدامات انجام‌ شده در این مرکز است.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید