برپایی «رویداد پیوند آب و انرژی» در دانشگاه شریف

 «رویداد پیوند آب و انرژی شریف»، 11 تا 13 اسفند ماه امسال به منظور اهمیت یافتن موضوع آب و انرژی در جامعه مهندسی و وضعیت ورود فناوری‌های نوین مهندسی به این حوزه، به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ یکی از اصلی‌ترین چالش‌های دنیای امروز، بحران آب و انرژی است. از این رو کانون علمی و فرهنگی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف (رسانا) با همکاری انستیتو آب و انرژی شریف «رویداد پیوند آب و انرژی شریف» را برگزار می‌کند.

این رویداد شامل ارائه مقالات، سخنرانی‌های کلیدی، کارگاه‌های تخصصی، نمایشگاه، میزگرد و مسابقه خواهد بود.

فراهم شدن بستری برای پژوهش و مطالعات علمی در حوزه پیوند آب و انرژی و توسعه تحقیق، اهمیت یافتن مسائل مربوط به آب و انرژی برای دانشجویان و پژوهشگران و صنعتگران مهندسی، انتقال مطالعات موردی پژوهشگران به صنعتگران و سیاستگذاران، تجمیع پژوهشگران و صنعتگران حوزه‌های آب و انرژی و توسعه تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مشترک این دو حوزه و فرهنگ‌سازی در راستای صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب و انرژی در سطح مردمی از اهداف اساسی برگزاری این رویداد است.

همچنین، مدیریت هوشمند تاسیسات آب و انرژی، تولید همزمان آب و نیرو، مصرف هوشمند آب در کشاورزی، سنجش، ابزار دقیق و اتوماسیون، ردپای انرژی در استحصال، تصفیه و توزیع آب، ردپای آب در تولید و تبدیل انرژی مدیریت سبز عرضه و تقاضا و جمع آوری، پایش و پردازش اطلاعات، از جمله مهم‌ترین محورهای رویداد پیوند آب و انرژی شریف است.

در این همایش، میزگردهای متعددی با محوریت «آب، انرژی و اقتصاد»، «آب، انرژی و امنیت غذایی»، «آب، انرژی و محیط زیست»، «آب، انرژی و تغییر اقلیم» و «آب، انرژی و فناوری‌های نوین» برگزار می‌شوند. این همایش با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران، وزارت نیرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست، پژوهشگاه نیرو و شاخه ایران IEEE برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد علمی، علاقه‌مندان جهت ارسال مقالات خود تا تاریخ 23 آبان‌ماه امسال فرصت دارند و مقالات ارسالی، 26 دی‌ماه امسال داوری می‌شوند.

در کنار این رویداد، مسابقه‌ای برگزار می‌شود که علاوه بر ارائه ایده‌ها، طرح‌ها و معرفی آنها به شرکت‌ها و نهادهای مربوطه، ایده‌هایی را که پتانسیل صنعتی شدن دارند، تا مرحله تجاری‌سازی پیش خواهد برد. این بخش با حمایت و همکاری مرکز رشد و فناوری‌های پیشرفته شریف و سامانه توسعه ایده‌های کارآفرینانه شریف (ستاک) برگزار می‌شود.

همچنین، مسابقه عکاسی آب و انرژی شریف تحت عنوان «آوا» نیز در حاشیه این رویداد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه عکاسی نیز تا تاریخ 30 آذرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی enerwat.sharif.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید