کتاب «دانش ایران» منتشر شد

کتاب «دانش ایران: مشارکت ایرانیان در دانش جهان، سال 2013»، در بردارنده اطلاعات 28 هزار و 486 رکورد علمی تولید ایرانیان منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ کتاب «دانش ایران: مشارکت ایرانیان در دانش جهان، سال 2013» نوشته ریحانه انصافی، دکتر حسین غریبی و دکتر سیروس علیدوستی به چاپ رسید.

نسخه جدید دانش ایران، اطلاعات 28 هزار و 486 رکورد علمی تولید ایرانیان را از دیدگاه‌های گوناگون و بر پایه نمایه‌نامه‌های استنادی مؤسسه اطلاعات علمی آمریکا (ISI) برای بازنمایی دانش ایران در جهان در بردارد.

بر اساس این گزارش، نخستین کتاب دانش ایران، در سال 1381 از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) منتشر شد که تولید علم ایران را در سال 1999 میلادی (968 رکورد علمی) در برداشت و پس از آن دانش ایران برای سال‌های 2000 تا 2004 میلادی نیز منتشر شد.

این کتاب در شش فصل ضمن طرح مقدمه، تولید علم ایران، مشارکت علمی ایران در جهان، مقایسه شاخص‌های پایه و تولید علم و نقش دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در تولید علم را بیان کرده و در پایان خلاصه مباحث مطرح شده را در قالب جدول‌ها و نمودارها مطرح می‌کند.

این کتاب در 360 صفحه و توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به چاپ رسیده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید