برگزاری نخستین مسابقات نورو رباتیک کشور

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد اصفهان از برگزاری اولین دوره مسابقات نورو رباتیک در این دانشگاه در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ مجید هارونی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مسابقات نورورباتیک برای اولین بار در ایران توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد پیشنهاد داده و طرح آن تهیه و موافقت اولیه آن انجام شده است.

هارونی با اشاره به پتانسیل‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد واحد دولت‌آباد توضیح داد: سیاست دانشگاه بر استفاده بهینه از شرایط و امکانات موجود است، تا جایی که از میان 10 شرکت دانش‌بنیان که در شورای اقتصاد دانش‌بنیان استان تصویب شده، دو شرکت از دانشگاه آزاد دولت‌آباد حضور دارد.

وی با بیان این که همچنین پتانسیل‌های انسانی و آمایش صنعتی اطراف دانشگاه را مورد توجه قرار داده‌ایم، ادامه داد: بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی با پتانسیل‌های بالا در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد قرار دارند. دانشگاه رایزنی‌هایی انجام داده تا با شرکت‌های مستقر در این شهرک‌ها وارد تعامل شود که تا حدودی نیز این رایزنی‌ها به نتیجه رسیده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد با بیان اینکه اقدامات تأسیس مرکز رشد در دانشگاه انجام شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده که فعالیت‌ها بر روی رشته‌های موجود متمرکز و از منابع انسانی و ظرفیت‌های دانشگاه به خوبی استفاده شود. این دانشگاه می‌خواهد تجاری‌سازی دانش را بر اساس نیاز صنایع انجام دهد و از این رو مطابق نیاز و تقاضای صنعت فعالیت می‌کند.

وی با بیان این که اگر از ظرفیت‌های تخصصی کل استان فارغ از نوع دانشگاه به صورت یک مجموعه استفاده شود، پروژه‌ها سریع‌تر تجاری خواهند شد، افزود: همچنین سعی می‌کنیم تا نگاه بین رشته‌ای را در دانشگاه توسعه دهیم.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید