کسب رتبه سوم مسابقات جهانی «کمیکار» توسط دانشگاه امیرکبیر

تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور در مسابقات کمیکار ۲۰۱۵ استرالیا موفق به کسب رتبه سوم جهانی شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ حسین غفاریان، سرپرست تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی کمیکار ۲۰۱۵ در استرالیا،‌ گفت: در این مسابقات که از روز ۲۸ سپتامبر در استرالیا برگزار شد، تیم‌هایی از ۱۶ کشور دنیا در آن حضور یافتند.

غفاریان ادامه داد: تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مسابقه، خودرو نیروی محرکه ای را طراحی کرده بود که نیروی آن توسط باتری لیتیومی تامین می‌شود. این باتری در دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

سرپرست تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیستم ترمز این خودرو را فرآیندهای شیمیایی دانست و یادآور شد: در سیستم ترمز خودرو نیرومحرکه با ترکیب اسید و باز، معرف، تغییر رنگ می‌دهد و بر اثر تغییر رنگ، نور به سنسور این سیستم برخورد و این امر موجب قطع برق و توقف خودرو می شود.

غفاریان با بیان اینکه مسابقات کمیکار از مسابقات خودروهایی با نیرو و سیستم ترمز شیمیایی هستند، اظهار داشت: در این مسابقات خودرو تیم‌های شرکت کننده باید مسافت ۱۰ متری همراه با وزنه ۵۰۰ گرمی را طی کند.

به گفته وی تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مسابقات موفق به کسب رتبه سوم جهانی شده است.

تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سرپرستی دکتر مهران جوانبخت،حسین غفاریان و همکاری حمید اصلانی، امیر اصلانی و محسن حسینی فرد در مسابقات ۲۰۱۵ کمیکار استرالیا حضور یافتند.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید